شناسهٔ خبر: 31312246 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عضو کميسيون اقتصادي مجلس:

دولت مقصر تورم افسار گسيخته امروز در کشور است

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- عضو کميسيون اقتصادي مجلس از ضعف تيم مديريتي و اقتصادي دولت گفت و اظهار داشت: در تورم افسارگسيخته اي که در کشور ايجاد شده ، دولت مقصر است زيرا قطعا توان مهار آن را داشت اما موفق نبود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از راديو گفت و گو، شهاب نادري اظهار داشت: بدون ترديد امروز از نظر اقتصادي در شرايط جنگي قرار داريم اما به هر حال دولت بايد در موضوع معيشت و وضعيت مردم تدبير کند زيرا متاسفانه سفره مردم هر روز خالي تر مي شود.
وي اشاره کرد: متاسفانه در موضوع گراني ارز که منجر به تورم و گراني شديد شد، تيم اقتصادي دولت بايد حتما براي حل مشکلات هماهنگ عمل مي کردند اما متاسفانه شاهد بوديم هر کدام از وزراي تيم اقتصادي دولت رفتار جزيره اي داشتند که نتيجه آن شرايط بد امروز است در حالي که دولت و هم نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي با تعامل مي توانستند جلوي بخش زيادي از مشکلات را بگيرند.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس از ضعف تيم مديريتي و اقتصادي دولت گفت و اظهار داشت: در تورم افسارگسيخته اي که در کشور ايجاد شده است، دولت مقصر است زيرا قطعا توان مهار آن را داشت اما موفق نبود و نمونه آن را متاسفانه در وضعيت گوشت که بخشي از سفره مردم است، مي بينيم.
وي به گراني ارز در اوايل سال جاري اشاره کرد و بيان داشت: متاسفانه دولت بدون کار کارشناسي تصميم گرفت ارز 4200 توماني را اجرا کند اما در همان زمان کميسيون اقتصادي مجلس چند راهکار به دولت ارائه داد اما دولت توجهي به کار کارشناسي و برنامه ريزي اقتصادي مجلس نداشت و امروز نتيجه آن تصميمات را در وضعيت معيشت مردم مي بينيم که بسيار ناراحت کننده است.
اين نماينده مجلس از لزوم اجراي اقتصاد مقاومتي گفت و اظهار داشت: مي توانستيم اين وضعيت را با استفاده از اقتصاد مقاومتي مهار کنيم. البته با وجود همه مشکلات اقتصادي، مردم صبور ايران تا امروز صبوري کردند و متانت به خرج دادند اما به هر حال براي مردم قابل قبول نيست.
وي به موضوع افزايش حقوق ها در سال آينده اشاره کرد و بيان داشت: دولت اعلام کرد افزايش حقوق ها 20 درصد است اما حقيقت آن است که با شرايط امروز 20 درصد منطقي نيست زيرا شرايط امروز براي زندگي سخت است و قطعا مسبب اين شرايط خود دولت است.

نظر شما