شناسهٔ خبر: 31312084 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

در گردهمایی مدیران هسته‌های گزینش آموزش و پرورش مطرح شد

نقویان: مطابق رهنمود مقام معظم رهبری به سمت روزآمدی در روشها و بهبود معیارهای گزینش حرکت کنیم

دبیر هیأت عالی گزینش کشور، گفت: دستگاه آموزش و پرورش علیرغم گستردگی، حساسیت و اهمیت بعضاً محرومیت و مظلومیت هم دارد که لازم است یک نهضت و انقلابی در آموزش و پرورش بوجود آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، حجت‌الاسلام نقویان در گردهمایی مدیران هسته‌های گزینش آموزش و پرورش سراسر کشور افزود: برای کار در آموزش و پرورش باید از رفتار ظاهرمآبانه فاصله گرفت و با حقایق روبرو شد.

وی به روزبودن مجموعه گزینش و ارائه پاسخ‌های دقیق و کارشناسی مورد  نیاز جوانان را از جمله ضرورت‌های جامعه امروزی دانست و اظهارکرد: لازمه کار در آموزش و پرورش عشق به انجام وظیفه است و لازم است مطابق رهنمود مقام معظم رهبری به سمت روزآمدی در روشها و بهبود معیارهای گزینش حرکت کنیم.

نقویان با حساس خواندن کار گزینش نیروی انسانی، اشتغال به‌ کار در آموزش و پرورش را یک نعمت عظیم الهی دانست و افزود : به نظر من با توجه به رسالتی که این مجموعه دارد، جایگاه وزیر آموزش و پرورش در بالاترین سطح قرار دارد.

وی در ادامه با ذکر سطوح اهداف آموزش و پرورش، گفت: مهمترین اقدام بعد از تدوین دستورالعملهای اجرایی و اداری، حفظ رضایتمندی سازمان، به عنوان هدف عالی این دستگاه است بنابراین، در گزینش باید ضمن رعایت ضوابط، اعمال و رفتار افراد را با مقتضای شرایط زمان و مکان خود مورد توجه قرار داد تا حقوق مردم و نظام حفظ شود.

خاطرنشان می‌شود گردهمایی مدیران هسته‌های گزینش آموزش و پرورش که از چهارشنبه گذشته ( اول اسفند) در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، امروز پنجشنبه نیز ادامه دارد.

در روز اول این نشست، پیش از سخنان مقام عالی وزارت، مدیران هسته‌های گزینش درباره مسائلی که در این حوزه وجود دارد و همچنین امور تخصصی گزینش و نیز امور اداری و اجرایی گزینش، نکاتی را مطرح کردند و اعضای هیأت مرکزی گزینش نیز با پاسخگویی به سوالات اعضای شرکت کننده در نشست، درباره وحدت رویه در امور تخصصی و اداری مطالبی را تشریح کردند.

از برنامه‌های دیگر این گردهمایی، برگزاری جلسه توجیهی و آموزش درباره تفاوت فرقه‌ها با ادیان بود که با حضور استاد حوزه و دانشگاه جناب آقای علیزاده موسوی برگزار شد.

در خاتمه روز اول برنامه، مدیران هسته‌های گزینش وزارت آموزش و پرورش در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره) و همچنین حرم کریم اهل بیت، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) حضور یافتند.

نظر شما