شناسهٔ خبر: 31308817 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبــــــار

صاحب‌خبر -


داورزنی: بحث ما با رژیم صهیونیستی
اصلاً قابل مذاکره نیست

محمدرضا داورزنی معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درخصوص موضوعی که برای سعید ملایی جودوکار کشورمان به وجود آمده، گفت: «موضع ما درباره رژیم صهیونیستی کاملاً مشخص است. بحث ما بحث ملایی یا سایر رشته‌های ورزشی نیست. در طول 4 دهه گذشته در هیچ مقطعی اسرائیل را به رسمیت نشناخته‌ایم. فرقی هم نمی‌کند که مسابقات المپیک باشد یا گرنداسلم یا گرندپری یا هر مسابقه دیگری. چون برای ما فرق نمی‌کند. برای ما خط قرمزی به نام رژیم صهیونیستی وجود دارد که نسل‌کشی می‌کند و کودک‌کشی انجام می‌دهد. برای همین بحث ما با این رژیم اصلاً قابل مذاکره نیست که به دنبال راهکار برای آن باشیم.»

استراحت مطلق برای سهراب مرادی

سهراب مرادی که مدتی است از ناحیه کمر دچار مصدومیت شده، برای بهبود وضعیتش به پزشکان مختلفی مراجعه کرده که یکی، دو پزشک تشخیص دادند امکان بهبودی با استراحت مطلق وجود دارد. از این رو مرادی که این روزها تمرینات بدنسازی انجام می‌داد فعلاً استراحت مطلق دارد. البته سهراب مرادی برای اینکه جام فجر که گزینشی المپیک است را از دست ندهد در این مسابقات شرکت می‌کند اما بدون وزنه زدن و تنها قرار است وزن کشی کند تا نامش در جدول مسابقات قرار گیرد.

آزمایش VAR برای نخستین بار از دربی

بحث استفاده از کمک داور ویدئویی در فوتبال ایران همچنان داغ است. داود رفعتی گفت: «سامانه کمک داور ویدئویی به دو صورت نرم‌افزاری و پخش تلویزیونی استفاده می‌شود. پیش از این سامانه را با روش نرم‌افزاری مورد آزمایش قرار دادیم که باید بگویم نتیجه آن چندان رضایتبخش نبود. در واقع نیاز به تجهیزات و نرم‌افزارهای پیشرفته‌تری در این بخش داریم که طبیعتاً در مدت کوتاه این امکانات فراهم نخواهد شد. اما می‌توانیم مثل برخی از کشورها از روش پخش تلویزیونی استفاده کنیم که به نظرم کاملاً موفق خواهد بود.» رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ادامه داد: «این سامانه با روش پخش تلویزیونی در مسابقه تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت مجدداً به شکل آفلاین مورد آزمایش قرار می‌گیرد که در این آزمایش از دوربین‌های پخش صدا و سیما هم‌چنین سایر دوربین‌های لازم برای پوشش کامل صحنه‌ها استفاده می‌کنیم. مطمئناً اگر این تجربه موفق باشد برای اولین‌بار در ایران و در دربی بین پرسپولیس و استقلال به صورت آنلاین می‌توانیم VAR را مورد آزمایش قرار بدهیم.»

منصوریان: یک لحظه هم ناامید نشدیم

تیم فوتبال ذوب آهن در دومین بازی از مرحله حذفی آسیا در زمین تیم الغرافه ابتدا با ۲ گل از این تیم عقب افتاد اما توانست در یک نیمه رؤیایی ۳ گل به این تیم بزند تا صعودی خاطره انگیز به مرحله گروهی مسابقات داشته باشد. علیرضا منصوریان، سرمربی ذوب آهن دیروز به مهر گفت:«به تیمم و بازیکنانم اعتماد داشتم. ما با روحیه خوب و حس پیروزی به قطر رفتیم و حتی یک لحظه از رسیدن به هدفی که داشتیم ناامید نشدیم. حتی وقتی ۲ بر صفر بازنده به رختکن رفتیم هم خودم و هم بازیکنانم به بازگشت امید داشتیم.» وی اضافه کرد:«شاید در پایان نیمه نخست خوشبین‌ترین هواداران فوتبال ایران هم به صعود ما امید نداشتند اما بازیکنان ما مصمم بودند و با اراده و عزم جزم برای پیروزی به میدان رفتند. در این پیروزی تک تک بازیکنان، اعضای باشگاه، مدیران کارخانه، هواداران و تک تک کارگران زحمتکش کارخانه ذوب آهن سهم داشتند. ستاره واقعی بازی با الغرافه، تیم ذوب آهن بود.»

جواب تراکتوری‌ها به اظهارات «فتحی»

باشگاه تراکتورسازی در واکنش به اظهارات تازه امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال، اطلاعیه‌ای را منتشر و تصریح کرد برخلاف ادعای مرتبط با بستری شدن 13 نفر از هواداران استقلال به سبب ضربات سنگین پرتابی از سوی تراکتوری‌ ها، فقط سه هوادار استقلال به بیمارستان اعزام و پس از معالجه ترخیص شدند. در ادامه این اطلاعیه آمده است: ادعای مدیرعامل استقلال درخصوص راهیابی فقط 200 هوادار آبی‌ها کذب است. این گونه اظهار نظرها نشان می‌دهد عده‌ای چشم دیدن حماسه حضور وسیع هواداران ما در استادیوم و موفقیت‌های تیم را ندارند.

پهپادی که پرشورها را جهانی کرد!

‏عکس‌های پهپادی از استقبال پرشور طرفداران تراکتورسازی در بازی هفته گذشته مقابل استقلال، پرشورها را جهانی کرد. این استقبال آنقدر جذاب و شگفت‌انگیز بود که بسیاری از رسانه‌ها و صفحات اجتماعی بین‌المللی پرطرفدار فوتبال با تعجب به بازتاب این رویداد از ایران پرداختند و برای اولین بار یک رویداد فوتبالی از ایران را در سراسر جهان پوشش دادند؛تصاویری که در صفحات رسمی فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز منتشر شد. این تصاویر از پهپادی گرفته شد که به دلیل شرایط نامساعد جوی و باد و باران شدید دقایقی از مسیر خود منحرف شد و دوربین آن شکست و محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتورسازی قول داده تا هزینه‌های مربوط به این حادثه را به این عکاس پرداخت کند.

آمادگی کمیسیون اقتصادی مجلس
برای ارائه مدل اقتصادی تازه در مدیریت فوتبال

پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در نشست با مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال از آمادگی کمیسیون اقتصادی مجلس به منظور ارائه مدل مالی اقتصادی متفاوتی برای مدیریت فوتبال کشور خبر داد. وی همچنین متذکر شد واگذاری سال آینده سرخابی‌های پایتخت به بخش خصوصی و عرضه سهام این دو باشگاه در بورس شرایط جدیدی را در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.

استوکس، اروین را به ایران می‌آورد

آنتوتی استوکس مهاجم ایرلندی تراکتورسازی با انتشار استوری‌ در صفحه اینستاگرام خود خبر از بازگشت لی هری اروین دیگر مهاجم اسکاتلندی این تیم داد تا خبر خوشی به هواداران داده باشد.

عبور سرخ‌های آنفیلد از سود سه رقمی

لیورپول که فصل گذشته تا فینال لیگ قهرمانان اروپا پیش تاخت، طبق آمار اقتصادی موجود برای نخستین بار به سودی سه رقمی رسید. پس از کسر مالیات‌های مرتبط، سود سرخ‌های آنفیلد به 121 میلیون یورو بالغ شده است و این در حالی رخ داد که بهره مالی آنان در فصل پیش از آن از 44 میلیون یورو گذر نکرده بود.

از محروم شدن کیمیش تا حسرت‌های سوارس

تساوی صفر-صفر بایرن مونیخ در زمین لیورپول در دیدارهای سه‌شنبه شب لیگ فوتبال قهرمانان اروپا، نتیجه خوبی برای تیم آلمانی تلقی شد اما جاشوا کیمیش، مدافع راست ملی‌پوش این تیم با دریافت دومین کارت زردش در مسابقات امسال، امکان همراهی باواریایی‌ها در دیدار برگشت در خاک آلمان را از دست داد. ستاره‌های این میدان دروازه‌بانان دوتیم یعنی آلیسون بکر برزیلی (لیورپول) و مانوئل نویر (بایرن) بودند. از سوی دیگر بارسلونا با وجود کسب یک تساوی مشابه در زمین لیون فرانسه به بخت بد خود و فرصت‌های گلزنی متعدد و از دست رفته‌اش (بویژه از سوی لوئیس سوارس) لعنت فرستاد وگرنه می‌توانست در همین دیدار، کار صعود خود را تمام کند.

نظر شما