شناسهٔ خبر: 31308423 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری خبر داد

روند مطلوب تکمیل و آماده‌سازی معابر شهرک منظریه

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری از روند مطلوب عملیات اجرایی تکمیل و آماده سازی معابر منظریه شهرکرد، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل راه و شهرسازی، مدیران و معاونان ادارات کل هواشناسی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرودگاه شهرکرد، مدیرشعب بانک مسکن و مدیر دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی در استان برگزارشد.

در این جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری سهراب رئیسی گفت: با ارائه گزارشی از روند تکمیل و آماده سازی معابر منظریه شهرکرد، از سرعت مطلوب عملیات اجرایی این پروژه خبر داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: بنیاد مسکن استان در راستای احداث مسکن ارزان قیمت، اقدام به پیش ثبت نامی از متقاضیان این طرح نمود که تاکنون بالغ بر 6 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام نموده اند.

وی ادامه داد: پس از اتمام مهلت ثبت نام و باتوجه به ظرفیت موجود اطلاعات و شرایط متقاضیان با استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی پایش و احراز می‌شود.

ثبت‌نام بیش از 30 هزار نفر در سامانه توسعه هواشناسی کاربردی

در ادامه شاهرخ پارسا از ثبت نام 30 هزار نفر در سامانه توسعه هواشناسی کاربردی سازمان هواشناسی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: علم هواشناسی ابتدا در جهت حمل و نقل هوایی شکل گرفت ولی درحال حاضر اکثر مشاغل و صنوف مختلف برای تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی بهتر از اطلاعات سامانه‌های هواشناسی استفاده می‌کنند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح توسعه هواشناسی کاربردی در زمینه معماری ، شهرسازی و عمران خبر داد و افزود: هنگام انجام مطالعات شهرسازی و شناسایی، اراضی مستعد جهت توسعه شهری اطلاعات هواشناسی در سودمند بودن این مطالعات ضروری است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در مکان‌یابی شهرها و شهرک‌های جدید و همچنین مکان‌یابی شهرک‌های صنعتی و شناخت زاویه وزش باد جهت جلوگیری از آلودگی هوا بسیار حائز اهمیت بوده که اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در همین راستا با توسعه سامانه هواشناسی کاربردی اطلاعات خوبی را دراختیار مهندسان شهرسازی ، عمران و معماری قرار می‌دهد.

انتهای پیام/68020/

نظر شما