شناسهٔ خبر: 31307936 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی:

رشد ۴۰ درصدی شیلات و آبزی پروری در کشور

وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به توطئه های دشمنان است، گفت: صید و تولید انواع آبزیان در کشور نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب ۴۰ برابر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، محمود حجتی امروز در آیین افتتاح مجتمع پرورش ماهیان خاویاری در پلدختر، افزود: امروز به رغم 40 سال توطئه دشمنان، رشد وپیشرفت انقلاب اسلامی در همه زمینه ها موجب حیرت جهانیان شده است.

 

وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه خدمات نظام در چهار دهه انقلاب باید برای مردم بازگو شود، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی ظرفیت های گسترده ای در حوزه منابع طبیعی و انسانی دارد که توجه به این ظرفیت ها و بهره برداری صحیح از این ظرفیت ها بستر تقویت رشد و توسعه کشور است.

 

وی با اشاره به توطئه تحریم و جنگ اقتصادی در استان، بیان کرد:  به رغم توطئه های دشمنان بویژه ترامپ ملت ایران سرافرازنه به راه خود ادامه می دهد.

 

حجتی، با اشاره به دستاوردهای انقلاب در عرصه آبزی پروری، افزود: صید و تولید انواع آبزیان در کشور نسبت به ابتدای پیروزی انقلاب 40 برابر شده است.

 

وی اظهار داشت: آبزیان ایران به یک میلیون و 230 هزار تن رسیده است.


حجتی، با بیان اینکه تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تولید شیلات کشور شامل صید و پرورش در شمال و جنوب ایران معادل 30 هزار تن بوده است، بیان کرد: این در حالی است که هم اکنون تولید حوزه شیلات و آبزیان ایران به یک میلیون و 230 هزار تن رسیده است.


وزیر جهاد کشاورزی، با اشاره به ظرفیت های گسترده استان در حوزه آب و خاک، بیان کرد: بهره برداری صحیح از این سرمایه های خدادادی بستر رشد و توسعه کشور است.

 

حجتی، ادامه داد: بهره برداری از ظرفیت های طبیعی استان بستر تقویت تولید و اقتصاد در استان است.

 

با بهره برداری طرح پرورش ماهیان خاویاری در استان لرستان با ۳۲ استخر به ظرفیت هر استخر ۸۴ متر مکعب سالانه ۸۰ تن تولید این محصول است و تاکنون برای اجرای این طرح ۱۰۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

نظر شما