شناسهٔ خبر: 31305831 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان خبرداد

اجرای 63 مانور جاده ای در محورهای شمال سیستان و بلوچستان

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: تعداد 63 مانور جاده ای به منظور افزایش ایمنی تردد در محور های مواصلاتی شمال استان برگزار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی خانقائی صبح امروز در نشست مشترک کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل و شورای هماهنگی ترافیک استان سیستان و بلوچستان بیان کرد:  ارتقای سطح ایمنی مسیرهای موصلاتی برای کاهش تصادفات رانندگی و تلفات انسانی از اولویت های مهم و اساسی این اداره کل است.

وی افزود: این اداره کل برای کاهش تلفات و تصادفات رانندگی در 9 ماه نخست سال جاری 63 مانور جاده ای معادل 504 ساعت کار کارشناسی جهت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی برگزار کرده است که در این مانورها هزار و 615 دستگاه ناوگان عمومی مورد بازدید قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: اهدای پنج هزار و 150 عدد کلاه ایمنی مخصوص موتور سواران و توزیع همزمان سه هزار و 700 عدد شبرنگ مارکر در روستاهای هدف به همراه آموزش های ترافیکی به چهار هزار و 600 نفر راکب موتور سیکلت، تهیه و توزیع 648 عدد کپسول آتش نشانی بین رانندگان وسایل نقلیه وانت بار در محور های روستایی، 200 مثلث تاشوی احتیاط به رانندگان، ایمن سازی 42 باب مدرسه، تهیه و نصب سه هزار عدد گردنبند شبرنگ مخصوص شتر جهت ایجاد دید در شب را، از جمله مهمترین اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی تردد در جاده های استان است.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان فرهنگ سازی را از موثرترین عوامل در کاهش حوادث رانندگی عنوان کرد و گفت: براثر تصادف رانندگی 9 ماه نخست امسال متاسفانه 692 نفر جان خود را از داده اند که نسبت به سال قبل 21 درصد افزایش یافته است.


وی ادامه داد: در بین محورهای اصلی استان مسیر ایرانشهر - سرباز - چابهار با 369 فقره تصادف، نیکشهر - ایرانشهر با 183 فقره و زاهدان - خاش با 145 فقره تصادف در رتبه های نخست تا سوم از نظر بیشترین آمار جاده ای قرار دارند.


مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان بیان داشت: همچنین 74 درصد تصادفات این مدت استان تا فاصله 50 کیلومتری مراکز جمعیتی رخ داده است که فوت بیش از 2 سوم افراد در محل حادثه بیانگر شدت تصادفات است که از عوامل اصلی آن سرعت بالای وسایل نقلیه است.

انتهای پیام/75005

نظر شما