شناسهٔ خبر: 31302849 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه: اوکراین نمونه ای از مهندسی ژئوپلیتیکی غرب است

نیویورک- ایرنا- نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، اوکراین را نمونه ای از «دخالت خارجی و مهندسی ژئوپلیتیکی غرب» دانست که « به طرز ماهرانه ای تسلط یافته و امروزه در ونزوئلا هم کاربرد دارد.»

صاحب‌خبر -

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل عصر چهارشنبه در نشست مجمع عمومی که با موضوع اوکراین برگزار شد، افزود: دنباس درست همچون کریمه، برای سال های متمادی تحت رنج اقتصادی، حمل و نقل و انرژی بود. در چنین شرایطی روسیه نمی تواند کمک کند اما جمعیت جنوب شرق اوکراین را زنده نگه می دارد.
وی ادامه داد: درگیری ها در اوکراین دردآور است، اما برای استراتژیست های غربی شادی بی پایان است برای اینکه بدترین مساله برای روسیه، بیشترین شادی را برایشان به همراه دارد.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: اوکراین به هرج و مرج سیاسی عمیق، بی قانونی، فساد و ملی گرایی تهاجمی فرو می رود. به تازگی پوروشنکو رئیس جمهوری اوکراین با ترویج تحریکات در تنگه کرچ، تفرقه مذهبی و دخالت کلیسا در امور دولتی، بیانیه های فریبکارانه و اتهامات بی اساس به روسیه توانست میزان محبوبیت خود را از 5 درصد به 10 درصد افزایش دهد.
نبنزیا اضافه کرد: دولت اوکراین و پوروشنکو شخصا شعار روسیه 'تجاوز، انزوا و اشغال' را بر عهده دارند. با این کار آنها 'جهان را ترسناک' می کنند و در کشور خودشان، نفرت را نسبت به 'روسیه' و 'تمام روس ها' بر می انگیزانند.
وی با بیان اینکه کی اف به طور قطعی از گفت وگوی مستقیم با جمعیت خود در جنوب شرق با جایگزینی شعارهای مربوط به اشغال اسطوره ای روسیه امتناع می کند، اظهار کرد: مقامات اوکراین که توسط واشنگتن حمایت می شوند، به طور گسترده ای اقدامات ضروری را نادیده گرفته و خرابکاری می کنند.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: این دنیای مدرن امروزی است که بدون ادله و استنادات، روسیه را برای همه چیز به شدت سرزنش می کند. این بخشی از شعارهای انتخاباتی پورشنکو بود و در واقع، مانع اصلی در راه صلح اوکراین، دروغ مقامات کی اف و تمایل نداشتن آنها به اجرای موافقت نامه های مینسک است.
نبنزیا با یادآوری اینکه پورشنکو در سال 2014 خود را 'رئیس جمهور صلح' اعلام کرد، افزود: او قول داده بود که درگیری در دنباس را فورا پایان دهد اما در واقع تبدیل به 'رئیس جمهور جنگ' شد. جنگی که تا امروز ادامه دارد. متأسفیم که می گوئیم؛ جایی که پرزیدنت پوروشنکو بوی باروت را استشمام می کند.
وی ادامه داد: اجازه دهید یادآوری کنم این دنباس نبود که به کی اف حمله کرد بلکه به قول پورشنکو «شوالیه های ارتش اوکراین» بودند که دنبال یورش بردند. از ترس اسلحه های آنها بود که ساختمان های مسکونی دونتسک و سایر شهرها به پناهگاه تبدیل شد و شهروندان بی گناه اوکراینی کشته شدند.
اروپام*1429

نظر شما