شناسهٔ خبر: 31302285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

حجت الاسلام حسن زاده:

روح اربعین را زنده کنیم / نیازمند عمق بخشی به همه برنامه ها هستیم

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه باید روح اربعین را زنده کنیم و به ارزش های واقعی آن دست یابیم، گفت: امروز نظام ما نیازمند عمق بخشی به تمام برنامه هاست از این رو باید از شعار دادن پرهیز کنیم و به تحلیل و بررسی مسائل به صورت عمقی بپردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت الله سید ابوالحسن حسن ‌زاده»، شامگاه (چهارشنبه  اسفند) در همایش تقدیر از خادمان اربعین حسینی، خدمت به زائران حسینی را توفیق بزرگ و مهمی دانست و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در پیام شان به مناسبت ورود به دهه پنجم انقلاب، یک نگاه به گذشته و یک نگاه به آینده را در همه برنامه های نظام دارند، در این راستا در مساله اربعین هم باید نگاه به گذشته و آینده داشته باشیم.

 

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه در بحث اربعین نسبت به گذشته در همه بخش ها و در هر دو مرز شلمچه و چذابه ارتقای بسیار زیادی داشتیم، افزود: امروز نظام ما نیازمند عمق بخشی به تمام برنامه هاست از این رو باید از شعار دادن پرهیز کنیم و به تحلیل و بررسی مسائل به صورت عمقی بپردازیم.

 

وی با اشاره به اینکه باید روح اربعین را زنده کنیم و به ارزش های واقعی آن دست یابیم، اضافه کرد: اگر اربعین را درست تبیین نکنیم، این موضوع را که می خواهیم نقطه قوت ما باشد، ضد ما می شود، از این رو باید درست عمل و رفتار کنیم تا در این مساله آسیبی وارد نشود.

 

آیت الله حسن زاده، تصریح کرد: در مساله اربعین همه مسئولان و مردم دست به دست هم دارند و این رویداد عظیم را ایجاد کردند از این رو می توان اربعین را نماد وحدت، همدلی و انسجام مسئولان و مردم استان دانست.

 

وی به سیلاب هایی که بر اثر بارندگی و پرشدن سدها ایجاد شد، اشاره کرد و ادامه داد: در این مساله هر چند که کوتاهی هایی وجود داشت ولی مسئولان همچون اربعین، به صورت شبانه روزی همه تلاش و همت خود را جهت رسیدگی به مناطق سیل زده به کار گرفتند تا از بروز فاجعه جلوگیری کنند.

 

«غلامرضا شریعتی»، هم با بیان اینکه در ایام اربعین حسینی مردم مواکب را به عشق امام حسین (ع) راه‌ اندازی کردند و همه مشکلات و مسائل را برای خدمت به ائمه (ع) و زوار حسینی نادیده گرفتند، عنوان کرد: باید تلاش شود رضایتمندی زائران را بیش از پیش تأمین کنیم.

 

استاندار خوزستان، با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در مرزها جهت رفاه حال زائران انجام شده و که این تلاش ها بدون همکاری موکب داران و خادمان حسینی امکان پذیر نبوده است، اذعان داشت: باید از هم اکنون در زمینه بهبود زیرساخت ها اقدام کنیم.

 

نظر شما