شناسهٔ خبر: 31301320 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عون: کشورهای بزرگ اقدامی برای بازگشت آوارگان سوری نمی کنند

بیروت-ایرنا-'میشل عون' رئیس جمهوری لبنان که کشورش میزبان حدود یک و نیم میلیون آواره سوری است، گفت که کشورهای بزرگ اقدامی برای بازگشت آوارگان به کشورشان نمی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از روز چهارشنبه خبرگزاری ملی لبنان افزود: کشورهای بزرگ حتی از ما نمی خواهند تا برای بازگشت آوارگان اقدامی انجام دهیم.
رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد که کشورش در موضوع بازگشت آوارگان نمی تواند منتظر به نتیجه رسیدن راه حل سیاسی در سوریه باشد.
وی با بیان اینکه راه حل سیاسی مساله ای پیچیده است، یاداور شد که لبنان سال هاست که پذیرای فلسطینیانی است که از هفت دهه پیش تاکنون در انتظار راه حل سیاسی هستند اما هیچ چشم اندازی برای آن وجود ندارد.
وی خاطرنشان کرد که تاکنون 156 هزار آواره سوری از لبنان به کشورشان بازگشته اند که تاکنون با هیچ مشکلی روبرو نشده اند.
عون یاداور شد که دولت سوریه آمادگی خود را برای بازگشت آوارگان اعلام کرده است.
رئیس جمهوری لبنان با انتقاد از عملکرد کشورهای بزرگ و سازمان های بین المللی گفت که افرادی که تاکنون به کشورشان بازگشته اند جزو کسانی نبودند که اسامی شان در لیست سازمان های بین المللی ثبت شده باشد.
حدود یک و نیم میلیون آواره سوری در لبنان حضور دارند.
مقام های لبنان بارها اعلام کرده اند که این کشور توان لازم برای ادامه میزبانی از این تعداد آواره را ندارد.
طی ماه های اخیر با بهبود اوضاع امنیتی در سوریه، درخواست ها برای بازگشت آوارگان به کشورشان افزایش یافته است.
عون در بخش دیگر سخنانش درباره هشدار آمریکا نسبت به آنچه خطرات حزب الله و نفوذش در دولت کنونی لبنان می خواند، گفت: این دیدگاه آمریکاست و با واقعیت فرق دارد.‌ حزب الله حضور سیاسی پیشین خود را در دولت حفظ کرده است و اینکه نفوذش در لبنان در حال افزایش است نادرست است.
رئیس جمهوری لبنان ادامه داد: در عرصه امنیتی گفته می شود نفوذ حزب الله در مناطق بقاع و جنوب لبنان افزایش یافته است اما هیچ قدرتی بالاتر از قدرت ارتش و نهادهای امنیتی که اخیرا عملیات گسترده ای را در منطقه داشت و باعث ایجاد امنیت و ثبات شد، وجود ندارد.
خاورم**2054

برچسب‌ها:

نظر شما