شناسهٔ خبر: 31301259 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر دیر:

دهکده گردشگری دیر، خواسته مهم شورای شهر از رئیس جمهور/ ترمینال مسافربری دریایی به کشور قطر فعال شود

نایب رئیس شورای اسلامی شهر دیر گفت: طراحی و اجرای دهکده گردشگری شهر دیر در محور جاده وفاق از خواسته‌های مهم شورای شهر دیر از رئیس جمهور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیر، مهران پوسه  امشب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جاده وفاق  مابین شهرستان‌های دیر و کنگان از طرح‌های مهم و اولویت‌دار است، اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که داشتیم و با همکاری نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان و استاندار بوشهر اجرای این طرح از سمت شهر دیر که قبلا راکد بود شروع شده که راه‌اندازی آن تأثیر زیادی در زیبایی و رشد و توسعه شهرهای دیر و کنگان دارد که در مدت 28 ماه و با اعتبار 26 میلیارد تومان عملیاتی می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی بندر دیر از احداث اسکله انگشتی با قطعات پیش‌ساخته در سال آینده در شهر دیر خبر داد و افزود: بندر دیر از لحاظ بعد مسافت کمترین فاصله با کشور قطر دارد که ما از مسؤولین استان و کشور خواهان همکاری در بحث راه‌اندازی ترمینال مسافربری دریایی خط دیر به قطر و به کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم و از طرفی با توجه به برگزاری جام جهانی 2022 در قطر فعال نمودن حمل و نقل دریایی به نفع همه ما خواهد بود.

وی ادامه داد: در راستای بازیافت زباله به صورت علمی و سیستماتیک همراه با تفکیک زباله خشک و تر  تفاهم‌نامه‌ای با شرکت پترو ایمن شریف منعقد کرده‌ایم که با مرتفع شدن محدودیت‌هایی که وجود دارد به مرحله اجرا خواهد رسید، همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته به دنبال احیای ساختمان گمرک قدیم که در بافت اصلی شهر قرار دارد و بعد از زلزله سال گذشته تخریب شده می باشیم.

پوسه یادآور شد: بندر دیر زمانی خواستگاه حکومت‌های پیشین و یکی از شهرهای پیشرفته بوده است کما این که بر اساس شنیده‌ها و شواهد اطراف امام‌زاده شاه ابوالقاسم شهرهایی در دل خاک مدفون هست که اداره میراث فرهنگی باید نسبت به شناسایی منطقه ورود کرده  تا تاریخچه این کهن دیار احیا شود و در معرض دید مردم قرار گیرد.

وی ابراز کرد: قرارداد احداث پارک جنگلی در زمینی به مساحت100 هکتار تا هفته آینده منعقد می‌شود که با توجه به منظره زیبایی که در این منطقه وجود دارد اجرای این کوهستان پارک برای گذراندن اوقات فراغت شهروندان جای مناسبی خواهد بود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر دیر گفت: زیرسازی مسیر دیر تا امام‌زاده شاه ابوالقاسم انجام گرفته و بزودی  این جاده به بهره‌برداری می‌رسد اما این کافی نیست و با رایزنی‌های صورت گرفته با استاندار ، اجرای آزاد راه دیر- بردخون- دلوار در سفر روزهای آینده رئیس جمهوری به استان از مصوبات خواهد بود.

وی با بیان اینکه اکنون 270 هزار متر مربع از کوچه‌های شهر دیر خاکی است، افزود: مردم از وجود کوچه‌های خاکی رنج می‌برند که علی‌رغم تورم بالا و مشکلاتی که وجود دارد با قیمتی مناسب با یک شرکت قرارداد بسته‌ایم تا 110هزار متر مربع از کوچه‌هایی که کار زیرسازی  آن انجام گرفته آسفالت شود و با اجرای این مهم اقدام بزرگی در جهت نهضت آسفالت در شهر دیر صورت می‌گیرد.

پوسه اجرای دهکده گردشگری شهر دیر در مسیر جاده وفاق را از مطالبات مهم خود از رئیس جمهور برشمرد و تأکید کرد: انتظار می‌رود مسؤولین استان در بحث تکمیل پارک ساحلی گردشگری از انتهای کمیته امداد سابق تا انتهای پارک خلیج فارس، تکمیل و تجهیز کوهستان پارک، تخصیص بودجه برای اجرای پیاده‌رو و رفوژه ورودی شرقی شهر دیر تا مطاف با ما همکاری کنند.

انتقال پنجشنبه بازار به زمینی در کنار میدان حافظ، رایزنی با شورای تهران جهت  نام‌گذاری خیابانی در پایتخت کشور به نام بندر دیر و راه‌اندازی خدمات تفریحی دریایی در ایام نوروز از دیگر مباحثی بود که نائب رئیس شورای اسلامی دیر به آنها اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما