شناسهٔ خبر: 31300681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پارلمان اروپا: قاتل «خاشقجی» را مجازات می کنیم

صاحب‌خبر -
 

سرویس خارجی: رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا با بیان اینکه برای کشف جزئیات کامل ترور «خاشقجی» مصمم هستیم، گفت: این نهاد اجازه نخواهد داد تا قاتلان این روزنامه نگار بدون مجازات باقی بمانند .

خدیجه چنگیز نامزد جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد سعودی که در داخل کنسولگری این کشور در ترکیه کشته شد، با حضور در پارلمان اروپا از این نهاد خواست به پرونده قتل خاشقجی رسیدگی و عربستان را مجازات کند.

«پی‌یر آنتونیو پانزری» رئیس کمیته حقوق بشر پارلمان اروپا در دیدار «خدیجه چنگیز» در «بروکسل » بلژیک گفت: با تشکیل کمیته حقیقت یاب مستقل در زمینه رسیدگی به قتل این روزنامه‌نگار سعودی موافق است.

وی با بیان اینکه این نهاد اجازه نخواهد داد تا قاتلان این روزنامه نگار بدون مجازات باقی بمانند ، از مسئولان و نمایندگان پارلمان اروپا خواست به وظیفه انسانی خود در خصوص خاشقجی عمل کنند. خدیجه چنگیز نیز در این دیدار گفت: امیدوارم حضور در پارلمان اروپا زمینه ای برای مجازات عربستان شود.

نامزد خاشقجی ادامه داد: من تنها به خاطر جمال اینجا نیامده ام بلکه برای حمایت از ارزش ها و مسائلی که او همیشه از آن دفاع می‌کرد، اینجا هستم.

* قطر

منابع روسی از آغاز مذاکرات میان «دوحه »و «مسکو» درباره مجهز کردن «قطر» به سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته «اس ۴۰۰» روسیه خبر دادند.

در تحولی دیگر، کمیته ملی حقوق بشر قطر اعلام کرد : این کشور به دلیل سیاسی کردن مسأله حج و محدودیت‌ها و موانعی که عربستان برای حجاج قطری در ادای مناسک حج ایجاد کرده،‌ علیه این کشور به سازمان ملل و پارلمان اروپا شکایت

خواهد کرد.

نظر شما