شناسهٔ خبر: 31300460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در اهواز افتتاح شد

اهواز ـ چهاردهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و دومین جشنواره ملی اقوام ایرانی در اهواز آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سید حکمت موسوی مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اینکه مردم خوزستان و جنوب کشور به خونگرمی شهره بوده و هستند، اظهار کرد: میزبانی از هنرمندان اقوام کشور برای استان خوزستان افتخار است.

وی با اشاره به یکرنگی و اتحاد اقوام خوزستان افزود: با این ظرفیت اقوام خوزستان مطمئن هستیم که آنها می توانند میزبان شایسته‌ای برای اقوام سراسر کشور در این نمایشگاه باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان را همه اقوام کشور به خوبی می شناسند، تصریح کرد: امیدوار هستیم تا با همکاری بین بخش خصوصی، فعالان گردشگری، بخش دولتی و دوستداران میراث فرهنگی بتوانیم جایگاه خوزستان را به آنجایی که باید برسانیم.

موسوی با اشاره به اینکه استان خوزستان ظرفیت های نابی در حوزه صنایع دستی و میراث فرهنگی دارد، ادامه داد: خوزستان چند فرودگاه، راه های دسترسی زمینی، دریایی، ریلی و همچنین همگرایی با کشورهای حوزه خلیج فارس دارد؛ خوزستان حتی با کشورهای همسایه دارای تقریب قومیتی و زبانی است.

وی با اشاره به جایگاه خوب استان خوزستان در حوزه صنعت صنایع دستی گفت: صنایع دستی تأثیر مستقیمی در تجارت، صادرات، ارزآوری و اشتغالزایی دارد که می‌تواند در این حوزه‌ها جایگاه خودش را به خوبی پیدا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان در پایان گفت: خوزستان تنوع غذا، پوشاک و محصولات زراعی بسیاری دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای تقویت صنایع دستی این استان بیشتر بهره‌مند شد.

نظر شما