شناسهٔ خبر: 31296774 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

مسائل دینی با تکیه بر صبر پیش می‌روند

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مسائل دینی با تکیه بر صبر پیش می‌روند، گفت: در جلسه اخلاق حوزه‌های علمیه استان گفت: امام علی (ع) در اهمیت صبر می فرمایند «ايمان» بدون «صبر» مانند بدن بى سر ارزشى ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه اخلاق حوزه‌های علمیه استان قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: در بسیاری از آیات و روایات اصرار بر این است که صبر در مجموعه دین و در مقایسه با سایر معارف دینی، شبیه جایگاه سَرِ انسان نسبت به بدن است.

وی تصریح کرد: این تشبیه در خیلی از مسائل دینی دیگر نیز وجود دارد و به عنوان نمونه ولایت را مانند قلب برای بدن تشبیه کرده‌اند و یا نماز را ستون دین معرفی می‌کنند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه در هر مسأله‌ای از مسائل دینی، بدون صبر کارمان پیش نمی‌رود، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم یک مسأله دینی را درک کرده و در راستای آن تحقیق و تفکر کنیم، باید صبر داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند شما را به پنج چیز سفارش مى‌کنم که اگر براى آنها شتران را پر شتاب برانید و رنج سفر را تحمّل کنید سزاوار است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) در باره این پنج چیز می‌فرمایند جز به پروردگار خود امیدوار نباشید و جز از گناه خود نترسید. اگر از یکى سؤال کردند و نمى‌داند، شرم نکند و بگوید نمى‌دانم، کسى در آموختن آنچه نمى‌داند شرم نکند، و بر شما باد به صبر، که صبر، ایمان را چون سر است بر بدن و ایمان بدون صبر چونان بدن بى سر، ارزشى ندارد.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: رسول گرامی اسلام (ص) در اهمیت صبر می‌فرمایند صبر بر سه قسم است که صبر در مصیبت، صبر بر طاعت و صبر از گناه است که باید از موهبت صبر استفاده کنیم که به خطر گناه گرفتار نشویم.

رئیس شورای عالی حوزه های علمیه استان قزوین تصریح کرد: امام باقر (ع) می‌فرمایند صبری که در برابر بلا و آزمایش و مشکلات انجام می‌گیرد، نیکو و زیبا است اما از این بالاتر آن است که انسان با صبر از حرام‌ها بگذرد و به حرام گرفتار نشود، بالاتر از صبوری در گرفتاری‌ها است.

وی با تسلیت وفات حضرت ام‌البنین سلام الله علیها بیان کرد: چهار فرزند حضرت ام‌البنین (س) به شهادت رسیدند، با این حال ایشان فرمودند از امام حسین (ع) برای من بگویید و نشان می‌دهد برای تحمل بلایا و گرفتاری‌ها فراتر از موضوع صبر در خود آمادگی ایجاد کرده بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امام علی (ع) می‌فرمایند کسی که صبر ندارد، دین ندارد و اگر صبوری بکنید، روزگار می‌گذرد و بخاطر صبور بودنت مأجور هستید اما اگر صبوری پیشه نکنید و داد و فریاد کنید، باز هم امور می‌گذرد و تنها وزر و وبال برگردنت می‌ماند.

انتهای پیام/

نظر شما