شناسهٔ خبر: 31293181 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دوسالانه دامون‌فر با ۵۷ هنرمند زیر ۲۵ سال

71548

۵۷ هنرمند با ۱۱۰ نقاشی به مرحله پایانی هفتمین دوسالانه دامون فر راه یافتند و آثارشان در نمایشگاه این رویداد که جمعه (سوم اسفند ماه) افتتاح می‌شود، به نمایش در می‌آید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی هفتمین دوسالانه دامون‌فر، سیف الله پویاراد، مدیر این دوسالانه که برای جوانان زیر ۲۵ سال برگزار می‌شود، اظهار کرد: پس از رکورد چشمگیر تقاضای یک هزار و ۴۲۴ نقاش برای حضور در هفتمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر، کار هیأت داوران برای انتخاب آثار سخت شد. به روال همیشه نخست آثار رسیده روی سایت دوسالانه بررسی شد، سپس اصل آثاری که به مرحله دوم داوری راه یافتند از نزدیک مورد بازبینی و تحلیل قرار گرفت و یکصد و ده اثر از ۵۷ نقاش به مرحله سوم که همان ارائه در نمایشگاه است راه یافت.

او ادامه داد: پس از افتتاحیه، داوران جلسات دیگری خواهند داشت تا نفرات برتر را مشخص کنند و برترین نقاش زیر ۲۵ سال ایران در سال ۱۳۹۷، دهم اسفند در مراسم اختتامیه معرفی می‌شود.

انتخاب آثار این مسابقه هنری زیر نظر آیدین آغداشلو به عنوان رئیس و با حضور فرح اصولی، بیتا فیاضی، هومن مرتضوی، ایمان افسریان و هرمز همتیان به عنوان داوران این دوسالانه انجام شد.

نفر نخست هفتمین دوسالانه نقاشی دامون‌فر، مهمان آکادمی هنری فابرکاستل در کشور آلمان خواهد بود. برای نفرات برگزیده بعدی نیز جوایزی در نظر گرفته شده است.

این دوسالانه به همت گالری «دامون‌فر» و همراهی مؤسسه تصویرشهر، و با همکاری کویلو (برند ایرانی آلمانی)، فابرکاستل از آلمان، کانسون و پ ب او از فرانسه، سوم اسفند ماه در گالری پردیس ملت آغاز به کار می‌کند.

آئین اختتامیه و اعلام نفرات برتر نیز روز جمعه (دهم اسفند ماه) برگزار می‌شود و نمایشگاه تا تاریخ هفدهم اسفند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما