شناسهٔ خبر: 31286408 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آقای روحانی در جلسه هیئت دولت:

افتتاح طرح‌ها در هرمزگان؛ جواب قاطع به آمریکا

افتتاح سه طرح در یک استان که می‌تواند بسیار تاثیرگذار در زندگی مردم و جایگاه ایران در جهان باشد جواب قاطعی بود به آمریکایی‌ها

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، آقای روحانی در حاشیه جلسه هیئت دولت با تشکر از مردم سختکوش و وفادار استان هرمزگان گفت: از مردم هرمزگان به خاطر بزرگواری ، محبت و هشیاری در این مقطع تاریخی و حضورشان در صحنه برای حمایت از دولت و نظام تشکر می کنم .
وی افزود: در این سفر مهم مهندسین ، کارگران و کارگزاران ما به معنای واقعی کلمه جواب بسیار قاطعی را به آمریکایی ها دادند و با افتتاح این طرح ها نمادی از توانمندی و پیشرفت ملت ایران در برابر دید جهانیان ظهور و بروز پیدا کرد .
<div id="video-display-embed-code_3201230"><script type="text/JavaScript" src="https://http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2359889/3201230?width=350&height=250"></script></div>
افزایش دو برابری تولید بنزین به بیش از 100 میلیون لیتر 
رئیس جمهور از افزایش دو برابری تولید بنزین در پالایشگاه های کشور به بیش از­ روزانه 100 میلیون لیتر در 5 سال اخیر خبر داد.
آقای روحانی در ادامه سخنانش در جلسه هیات دولت گفت: در مدت دو سال 3 مرحله از پالایشگاه خلیج فارس به بهره برداری رسید و اکنون روزانه 36 میلیون لیتر بنزین یورو5 در آن تولید می شود.
وی بابیان اینکه پالایشگاه بندرعباس نیز که در سفر اخیرم در استان هرمزگان افتتاح شد روزانه 14 میلیون لیتر بنزین یورو5 تولید می کند افزود : البته این پالایشگاه در سفر پیشین من از نظر کمیتی افتتاح شده بود و این بار از نظر کیفیت به بهره برداری رسید و بنزین تولیدی آن به یورو5 ارتقا یافت.
رئیس جمهور گفت: دولت و وزارت نفت در این چند سال قدم بسیار مهمی در زمینه محیط زیست برداشته اند به نحوی که اکنون روزانه بیش از 120 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو4 و یورو5 به کشور تحویل می دهیم که این گام بزرگی در محیط زیست محسوب می شود و یکی از قول های دولت از ابتدا حفظ محیط زیست بود.
آقای روحانی افزود: از طرف دیگر ما در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم و این از افتخارات دولت های یازدهم و دوازدهم است که در مدت 5 سال تولید این محصول را به دوبرابر رساندیم به نحوی که از 52 میلیون لیتر میزان تولیدات ما تا پایان سال به بیش از 100 میلیون لیتر می رسد.
وی گفت: این نشان دهنده توانمندی دولت در شرایط تحریم و فشارهاست و همین یک قلم که ما در مدت پنج سال توانستیم میزان تولیدات بنزین را تا این حد افزایش دهیم حاکی از این توانمندی است .
رئیس جمهور افزود: میزان تولید روزانه بنزین یورو5 در پالایشگاه خلیج فارس 36 میلیون لیتر است که البته در شرایطی می تواند آن را به 45 میلیون لیتر نیز برساند .
آقای روحانی همچنین تولید و به آب انداختن زیردریایی مدرن فاتح را نشان دهنده قدرت دفاعی، توانمندی و قدرت صنایع دریایی کشور دانست و گفت: صنعت دریایی ما تحول بسیار مثبتی داشته است.
وی افزود: صنعت ما در حوزه نیروهای مسلح به حدی از پیشرفت رسیده است که اکنون می توانیم کشتی، ناوچه و زیردریایی بسازیم و تحویل بدهیم که این تحول بسیار بزرگی در صنعت دریایی است .
رئیس جمهور گفت: صنعت دریایی ما در جنوب یکی از صنایعی است که می تواند تحولات بسیار مثبتی را در تولید و اشتغالزایی به وجود بیاورد.

نظر شما