شناسهٔ خبر: 31281276 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

اخبـــــار

صاحب‌خبر -


طلای ساره جوانمردی در جام جهانی پاراتیراندازی

مسابقات جام جهانی پاراتیراندازی ۲۰۱۹ العین امارات در حال برگزاری است و در چهارمین روز این مسابقات ساره جوانمردی در ماده P2 طلایی شد. همچنین رقیه شجاعی، ملی‌پوش پاراتیراندازی کشورمان در ماده  R2 تفنگ بادی 10 متر ایستاده موفق به کسب مدال برنز شد.

فغانی، داور «کنار دروازه» دیدار پدیده- سپیدرود

علیرضا فغانی در پی انتخاب شدن به عنوان «داور کنار دروازه» در مسابقه روز جمعه پدیده با سپیدرود در مشهد گفت هر جا و نقطه‌ای که صلاح بدانند، انجام وظیفه خواهد کرد. وی افزود: اگر به عنوان داور دهم نیز انتخاب شوم، با سر به پابوس امام رضا(ع) می‌روم، ضمن اینکه ما یک تیم هستیم و همیشه باید در شرایط بدنی خوب باشیم و بدون مشکل کار کنیم. در همین حال داوود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری نیز این فرضیه را که گذاشتن فغانی در پست داور کنار دروازه نوعی مجازات پس از کناره‌گیری از داوری دیدار اخیر پرسپولیس- پدیده بوده، رد کرد و گفت به این سبب از فغانی در این پست بهره می‌گیرد تا بقیه داوران آموزش‌های لازم را در این زمینه ببینند.

ناظمی نامزد قضاوت جام جهانی فوتسال 2020 مردان شد

گلاره ناظمی، داور بین‌المللی فوتسال زنان ایران که پریشب مسابقه فینال جام ملت‌های فوتسال اروپا بین تیم‌های پرتغال و اسپانیا را قضاوت کرد، به گفته داوود رفعتی، رئیس دپارتمان داوری نامزد قضاوت در جام جهانی فوتسال 2020 مردان هم شده است. رفعتی افزوده است: در صحبت‌های تازه‌ام با سران AFC متوجه شدم که نحوه کار او در فوتسال قهرمانی اروپا مورد تأیید و تحسین کارشناسان قرار گرفته و وی را برای میدان‌های بزرگ‌تر هم می‌خواهند.

بانوان فوتبال ایران در انتظار پاسخ فیفا

مهدیه میرمحمدخانی، مدیر بین‌الملل کمیته بانوان فدراسیون فوتبال با اشاره به میزبانی فلسطین در دور دوم رقابت‌های بانوان انتخابی المپیک 2020 تأکید کرد که مکاتباتی با فیفا صورت پذیرفته و این کمیته اینک منتظر پاسخ سران فیفا است. وی افزود: پس از مشخص شدن میزبانی فلسطین در این رقابت‌ها به AFC اعلام کردیم اتباع ایرانی نمی‌توانند با پاسپورت کشورشان وارد خاک فلسطین شوند و در نتیجه از آنها خواستیم ما را در گروهی دیگر قرار دهند. از آنجا که مجری این مسابقات فیفا است و تلاش اولیه ما برای خارج شدن از گروه فلسطین ثمر نبخشید، موضوع را به دبیرکل فیفا ارجاع دادیم و توضیحات لازم را ارائه کردیم و اینک در انتظار پاسخ سازمان حاکم بر فوتبال جهان هستیم تا شرایط تیم بانوان ما مشخص شود. البته ما پیش‌تر نیز این تجربه را در مسابقات قهرمانی جوانان دختر آسیا داشتیم و موفق شدیم با خروج از گروه فلسطین، بازی‌های خود را در سریلانکا برگزار کنیم.

مقدمات حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها در نوروز 98

غلامحسین زمان‌آبادی، مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال گفت از شورای تأمین استان تهران خواسته شده با حضور خانواده‌ها در ورزشگاه دستگردی تهران طی دیدارهای مرحله اول انتخابی المپیک 2020 که در آن تیم ملی امید ایران با عراق، یمن و ترکمنستان به رقابت برمی‌خیزد، موافقت کند. وی افزود: برنامه‌های زیادی برای تکریم ارباب رجوع در نظر گرفته شده و یکی از آنها، ایجاد تورهای یک روزه مسابقاتی در تهران است و در این ارتباط با سازمان میراث فرهنگی و پارک ارم نیز هماهنگی‌های لازم حاصل آمده است. اضافه بر اینکه با شماره‌گذاری صندلی‌ها در جایگاه‌های 5، 6 و 7 آزادی، از این پس پدرها همراه با پسران‌شان می‌توانند در این جایگاه‌ها مستقر شوند و بازی‌ها را از این مکان ببینند.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران درگذشت

مهدی ابرنیرویی، داور بین‌المللی فوتبال ایران در سن 77 سالگی دعوت حق را لبیک گفت. مرحوم ابرنیرویی در سال 1320 در اصفهان به دنیا آمد. او سال‌ها در رقابت‌های مختلف فوتبال کشور قضاوت کرد. این داور همچنین در مسابقات فوتبال بازی‌های آسیایی 1974 تهران، حضور داشت و در سال 1378 از دنیای داوری فوتبال خداحافظی کرد.

سیدجلال آمد اما تمرین نکرد

اولین تمرین پرسپولیس پس از پیروزی مقابل پدیده، روز گذشته در ورزشگاه شهید کاظمی برگزار شد. سیدجلال حسینی که در بازی مصدوم شده بود، در محل تمرین حاضر شد اما تمرین نکرد و زیر نظر کادر پزشکی قرار داشت اما رادوشویچ، دروازه‌بان کروات سرخپوشان در تمرین حضور نداشت. وضعیت دقیق مصدومیت کاپیتان سرخپوشان بعد از مشخص شدن جواب MRI معلوم خواهد شد اما احتمالاً او نیازی به عمل ندارد و باید 10 روز به استراحت بپردازد. با این اوصاف سیدجلال بازی با نفت مسجد سلیمان را از دست خواهد داد. در تمرین دیروز سرخپوشان، برانکو غایب بود و زلاتکو و کریم باقری تمرین را زیر نظر داشتند.
امشب یووه میهمان اتلتیکو است، شالکه پذیرای من.سیتی
در ادامه دیدارهای رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ فوتبال قهرمانان اروپا، امشب دو بازی جذاب دیگر برگزار می‌شود و در یکی از آنها، اتلتیکو مادرید در شرایطی ازیوونتوس پذیرایی می‌کند که بازگشت کریس رونالدو، ستاره امسال این تیم ایتالیایی به مادرید پس از اتمام حضور 8 ساله‌اش در این شهر (تیم رئال مادرید) توجه فزون‌تری را به این دیدار جالب کرده است. یووه به عنوان صدرنشین مطلق لیگ ایتالیا، قهرمان پیشاپیش این رقابت‌ها نام گرفته اما بخت تیم تحت هدایت دیه‌گو سیمئونه برای قهرمانی در لیگ اسپانیا آشکارا کمتر از بارسلونا و به تبع آن، تمرکز اتلتیکو روی لیگ قهرمانان بیشتر است. دیگر مسابقه چهارشنبه شب این جام، منچسترسیتی را در زمین شالکه مقابل این رقیب آلمانی قرار می‌دهد. «من.سیتی» که امسال در جست‌وجوی چهار جام است، رقیبی را روبه‌روی خود می‌بیند که در لیگ آلمان صاحب جایی بالاتر از چهارم نیست و از گذشته درخشانش به کلی دور افتاده است.

نظر شما