شناسهٔ خبر: 31279413 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امام جمعه پارس آباد:

عشایر نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند

امام جمعه شهرستان پارس آباد گفت: عشایر همواره در طول تاریخ مدافعان مرز و بوم ایران اسلامی بوده‌اند و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش چشمگیری داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه شهرستان پارس آباد در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره قصه‌های ننه شاهسون که امشب در سینما انقلاب این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: عشایر شاهسون با رشادت‌ها و فداکاری‌هایشان در طول تاریخ مدافعان این مرز و بوم بوده‌اند و نقش مهمی در پیروزی جمهوری اسلامی ایران داشته‌اند.

وی با اشاره به این که جشنواره قابلیت آن را دارد که بصورت منطقه‌ای و حتی کشوری برگزار شود، گفت: فرهنگ اصیل عشایر برای نسل‌های جدید با برگزاری چنین جشنواره‌هایی معرفی شود.

مجتبی هاتف رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پارس آباد در ادامه این مراسم، عنوان کرد: این جشنواره به همت انجمن ادبی ورق‌های خاموش و  در راستای ترویج فرهنگ عشایر شاهسون و به منظور زنده نگه داشتن آداب و رسوم ایل شاهسون برگزار شد.

وی گفت: مغان مهد فرهنگ و تمدن ایل شاهسون است و از آنجا که قصه‌های عشایر نسل به نسل و سینه به سینه منتقل شده است، اکنون ما وظیفه داریم که این قصه‌ها را به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

هاتف تصریح کرد: قصه‌های فولکلور ادبیات شفاهی از مادران عشایر شاهسون در روستاهای مختلف شهرستان در قالب لوح فشرده جمع‌آوری شده است که با عنوان قصه‌های عامیانه ایل شاهسون چاپ خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جشنواره از مادران قصه‌گو که در این جشنواره همکاری کرده بودند با اهدای لوح تقدیری، تجلیل شدند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/۴۳۰

نظر شما