شناسهٔ خبر: 31278802 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بیش از ۲۲هزار زندانی مشمول عفو تاکنون آزاد شده‌اند

روزنامه جوان

رئیس سازمان زندان‌ها از عفو بیش از ۳۶ هزار نفر و آزادی ۲۲ هزار نفر از زندانیان کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین: سازمان زندان‌ها اعلام کرد، در ادامه اجرای بخشنامه عفو گسترده زندانیان که در پی موافقت مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» با پیشنهاد رئیس قوه‌قضائیه در استان‌های سراسر کشور به اجرا درآمده است، تعداد ۲۲ هزار و ۷۰۰ نفر از زندانیان تا ابتدای روزگذشته آزاد و تعداد ۱۳ هزار و ۴۰۰ نفر مشمول تخفیف مجازات شدند.
در این خصوص جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها گفت: تا پایان روز ۲۹ بهمن‌ماه تعداد ۳۶ هزار و ۲۰۰ نفر از زندانیان مشمول بخشنامه عفو مقام معظم رهبری «مدظله العالی» به مناسبت چهلمین بهار انقلاب اسلامی شدند.
رئیس سازمان زندان‌ها با قدردانی از مراجع قضایی و مسئولان زندان‌های سراسر کشور به علت اهتمام ویژه برای اجرای این بخشنامه ابراز امیدواری کرد تا چند روزآینده تمام زندانیانی که امکان بهره‌مندی از این بخشنامه را دارند، مشمول حکم آزادی یا تخفیف مجازات شوند.
براساس آمار استان‌های تهران و خراسان‌رضوی به ترتیب با ۲ هزار و ۶۷ و ۲ هزار و ۲۵ بیشترین آمار آزادی و استان اصفهان با تعداد هزار و ۵۰۰ زندانی بیشترین تخفیف مجازات را تا این تاریخ داشته‌اند.
بیشترین تعداد آزادی براساس گروه سنی با تعداد ۶ هزار و ۳۱۳ نفر متعلق به گروه سنی ۲۶- ۳۲ است. همچنین تعداد ۶۰۶ نفر از زندانیان آزاد شده را زنان تشکیل می‌دهند.
با توجه به ادامه اجرای این بخشنامه پیش‌بینی می‌شود با اجرای کامل این بخشنامه که در راستای رأفت اسلامی و توسعه عدالت اجتماعی انجام می‌گیرد، تعداد قابل‌توجهی از زندانیان آزاد و به کانون خانواده بازگردند.

نظر شما