شناسهٔ خبر: 31278778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

مسئولان با حل مشکلات جامعه مردم را به آینده امیدوار کنند

گناوه - امام جمعه گناوه گفت: امروز روز کار و حرکت مسئولان و مردم بخصوص جوانان است و همه باید با تلاش و همدلی برای حل مشکلات بکوشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه سه‌شنبه‌شب در دهمین نشست شورای اداری شهرستان گناوه با تسلیت وفات حضرت ام البنین (س) اظهار داشت: این بانوی بزرگوار توانست با صبر و و ایثار و استقامت خود و تقدیم چهار فرزند در حادثه کربلا طومار ظلم و ستم ظالمان زمان خود را در هم بپیچد.

وی افزود: ایشان شیرزنی است که توانست فرزندانی را پرورش و تربیت کند که تا امروز آن فرزندان و در راس این شهدا حضرت اباالفضل العباس (ع) علمدار کربلا بر تارک تاریخ می درخشند.

وی با اشاره به نامگذاری روز وفات آن بانوی بزرگ و با فضیلت اسلام  به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا گفت: مادران و همسران شهدای انقلاب اسلامی همان نقشی را که حضرت ام البنین ایفاء کرد در تاریخ انقلاب ایفاء کردند.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: مادران و همسرانی شهداء با صبر و شکیبایی و تربیت فرزندان شایسته توانسته اند ۴ دهه از انقلاب اسلامی صیانت و حمایت و حفاظت کنند.

وی با اشاره به حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و شهادت ۲۷ نفر از مرزداران غیور کشورمان گفت: شهادت در راه خدا یکی از افتخارات بزرگی است که شامل حال مردم مسلمان ما شده است و اینگونه حوادث ملت ما را  پخته‌تر می‌کند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: دشمنان فکر می کنند با این اقدامات بزدلانه می توانند نقش برجسته و حضور پررنگ مردم را در یوم الله ۲۲ بهمن کمرنگ جلوه دهند اما مشاهده شد که مردم اصفهان با حضور چشمگیر و بی نظیر که نظیر آن فقط در دوران دفاع مقدس دیده شده بود شهداء را تشییع کردند.

وی با تقدیر از حضور حماسی ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: ملت ایران به کوری چشم دشمنان و همه آنها که نمی خواستند جشن چهل سالگی انقلاب را ببینند با همه مشکلات و گرانی ها و توطئه ها با حضور میلیونی خود با مشت های گره کرده بار دیگر دشمنان انقلاب را مایوس و دوستان انقلاب را نسبت به آینده امیدوار کردند.

رکنی حسینی افزود: این حضور پرشور مردم مایه دلگرمی همه مسئولان نظام مقدس اسلامی خواهد بود و دارای پیام ها و پیامدهایی است.

وی گفت: دشمنان قسم خورده ملت ایران تحمل این حضور با شور و شعور را نداشتند و حاضر نشدند این حضور بی بدیل و بی نظیر را در رسانه های خود به نمایش بگذارند اما مردم ما  که همیشه همراه این انقلاب و نظام هستند نقشه های آنان را برملا و خنثی کردند.

امام جمعه گناوه با اشاره به اینکه در مقطع کنونی دشمن همه تلاش خود را برای بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب به کار گرفته است اضافه کرد: همه مشکلات کشور به تعبیر فرمایشات رهبری معظم انقلاب قابل حل است اما این نیازمند مولفه ها و آیتم هایی از جمله صبر، تدبیر ، اتحاد و جدیت مسئولان است که باید همه در این راستاتلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید به دشمن فرصت سوء استفاده از ضعف ها داده شودافزود: امروز روز کار و حرکت مسئولان و مردم بخصوص جوانان است و همه باید با تلاش و همدلی برای حل مشکلات بکوشیم.

رکنی حسینی با اشاره به اینکه  خدمت رسانی به مردم وظیفه همه مسئولان گفت:  مسئولان نظام اسلامی باید در کنار و در میان مردم باشند و حتی اگر نتوانند مشکلات را حل کنند از نزدیک مطالبات آنها را بشنود و مردم را نسبت به آینده امیدوار کنند و این امیدواری به حل مشکلات جامعه کمک می کند.

وی بیان کرد: همه باید با توجه به قرارگرفتن در آستانه نوروز بستر لازم را برای پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی آماده  و در زمینه بهبود و ارتقای مبلمان شهری با شهرداری همکاری کنند.

امام جمعه گناوه با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهرستان گناوه در دوم اسفند با دعوت از همه اقشار برای حضور پرشور در این یادواره گفت: امروز هر چه داریم به یمن و خیر و خون شهدا است و عزت و استقلال و صلابت کشور وهمه نتایج این چهل سال انقلاب اسلامی مدیون خون پاک شهیدان است.

وی گفت: در آغاز دهه پنجم انقلاب بیانیه مهم و راهبردی و ترسیم‌کننده افق آینده کشور مقام معظم رهبری  را که در سه نکته اساسی گذشته، برکات انقلاب و توصیه های راهبردی به جوانان بیان شده است باید حسب العین خود قرار دهیم.

نظر شما