شناسهٔ خبر: 31276736 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

هم‌محله‌ای خوش ذوق به همسایه‌ها گل و گلدان هدیه می‌دهد

بانوی سبز

سمیرا نشلی-خبرنگار: «ملیحه اکبری» را اهالی محله استادمعین به خوبی می‌شناسند. البته بیشتر از خودش گل و گلدان‌های سبز و پر گلش زبانزد است.

صاحب‌خبر -

اکبری، مدیر بازنشسته آموزش و پرورش، بیشتر از یک سال است که به‌طور حرفه‌ای گل و گیاه پرورش می‌دهد و در این مدت بیش از ۱۰۰ گلدان را به دوستان و آشنایان هدیه داده است. با او در کنار مزرعه خانواده پارک المهدی در منطقه ۹ گفت‌وگو می‌کنیم.  

ملیحه اکبری، بانوی سبز محله استادمعین معتقد است پرورش گل و گیاه نه تنها روحیه انسان را خوب می‌کند بلکه می‌تواند انگیزه‌ای برای کارآفرینی محلی نیز باشد. او گلدان به دست و لبخند به لب از حال و هوای این روزهایش می‌گوید: «بعد از بازنشستگی بیشترین دغدغه‌ام این بود که چگونه باید جریان عادی زندگی‌ام یعنی کار و تلاش را متوقف نکنم. بعد از ۳۰ سال خدمت در آموزش و پرورش نمی‌توانستم خانه‌نشین شوم. گل و گلدان در خانه‌ام زیاد نبود اما نگهداری از آنها انگیزه‌ای شد تا به مرکز آموزش و پرورش گل و گیاه منطقه۹ مراجعه کنم. از همان ابتدا تصمیم گرفتم درکلاس‌های آموزشی پرورش و نگهداری گل وگیاه شرکت کنم.»

اهالی محله استادمعین به او لقب بانوی سبز داده‌اند. ملیحه اکبری بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی پرورش گل و گیاه به‌طور حرفه‌ای کارش را آغاز می‌کند: «باغچه حیاط خانه را به گلخانه تبدیل کردم و این گلخانه را دراختیار همسایه‌ها قرار دادم تا بتوانند از فضای آن برای سبزیکاری استفاده کنند. خودم هم شروع کردم به پرورش انواع گل و گیاه. خوشبختانه گل‌های گلدانم هر روز بهتر از دیروز ‌شدند و تصمیم گرفتم در مناسبت‌های مختلف از این گلدان‌های رنگارنگ هدیه بدهم.» نگاه سبز بانو اکبری باعث شده تا او توجه ویژه‌ای به فضای سبز محله‌اش داشته باشد. او می‌گوید:

«زمانی که تعداد مگس‌های سفید زیاد شده بود، به‌عنوان نیروی داوطلب در کوچه و خیابان محله گشت می‌زدم و درختانی را که مشکل و به کنترل نیاز داشتند شناسایی می‌کردم. البته تا جایی که امکان داشت، خودم با آب، برگ‌های درختان توت را می‌شستم تا مگس‌ها از بین بروند.»

  •  ساخت پارکینگ موقت  در «دهکده»
  • منطقه ۲۲

نبود جای پارک در تجاری‌ترین خیابان محله دهکده المپیک منطقه ۲۲ باعث شده تا مراجعه‌کنندگان به این خیابان خودروهای خود را مقابل پارکینگ خانه‌های اهالی پارک کنند و این کار منجر به درگیری‌های فراوان می‌شود. امیر عزیز صابری، دبیر شورایاری محله دهکده المپیک می‌گوید: «خیابان ورزش شرقی در محله دهکده معبر بسیار پر ترددی است چون سینما، مسجد، بانک‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز خرید و باشگاه‌های ورزشی محله همگی در این خیابان مستقرند.

اهالی این محله و محله‌های مجاور برای بهره‌مندی از خدمات و مراکز واقع در این خیابان‌ تردد شبانه‌روزی در آن دارند و نبود پارکینگ عمومی در این محدوده پر رفت‌وآمد معضلات بسیاری به وجود آورده است.» او که پیشنهاد ساخت پارکینگ موقت در زمین خاکی بلوار ورزش را به شهرداری داده می‌گوید: «با آسفالت کردن این زمین که محدوده‌ای بدون استفاده است،

می‌توان کمک بزرگی به حل این مشکل کرد. شهرداری هم موافقت کرده و قرار است با به مزایده گذاشتن طرح، پیمانکاری برای آن در نظر گرفته شود.» «مریم نخعی‌پور» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۲۲ درباره تبدیل این زمین به پارکینگ می‌گوید: «این محدوده مالک شخصی دارد و واحد حقوقی شهرداری باید رضایت مالکان را جلب کند که امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.»

برچسب‌ها:

نظر شما