شناسهٔ خبر: 31275111 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

همکاري شرکت فرانسوي با عربستان برای تولید تجهیرات نظامی دریایی

صاحب‌خبر -
گزارش خبرنگار سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ فرانسه و عربستان سعودی برای توسعه همکاری های خود در حوزه تجهیزات نظامی دریایی یادداشت تفاهم امضا کردند.
صنایع نظامی دولتی عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد روز یکشنبه با شرکت جنگ افزار سازی ناوال فرانسه برای تاسیس شرکتی مشترک در عربستان سعودی برای تولید و توسعه سامانه های دریایی یادداشت تفاهم امضا کرده است.
این یادداشت تفاهم در حاشیه نمایشگاه بین المللی دفاعی امضا شد که هر ساله در ابوظبی برگزار می شود. نماینده شرکت ناوال در این نمایشگاه توضیحی در این باره نداد. عربستان سعودی تمرکز بر مهارت ها و توان صنعتی و همچنین اشتغال زایی را از اهداف این طرح اعلام کرد.
در این یادداشت تفاهم به نوع کشتی ها و تجهیزاتی که قرار است در کارخانه مشترک در عربستان سعودی ساخته شود اشاره ای نشده است. آندریاس شوئر رئیس صنایع نظامی دولتی عربستان سعودی می گوید این یادداشت تفاهم با شرکت ناوال بنیاد یک شراکت راهبردی است که به عربستان سعودی اجازه می دهد در زمینه دفاع دریایی مستقل تر شود.
سازمان هاي غیر دولتی و نمایندگان پارلمان فرانسه بارها توقف فروش سلاح به عربستان سعودی را به دلیل ارتباط این کشور با جنگ یمن و قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در ماه اکتبر خواستار شدند.
 

نظر شما