شناسهٔ خبر: 31275110 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری خبر داد

290 هزار قطعه ماهی زینتی آماده توزیع در بازار شب عید

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری از افزایش 10 درصدی تولید ماهی زینتی در استان خبر داد و گفت: بیش از 290 هزار قطعه ماهی با ارقام مختلف در استان تولید و آماده توزیع برای شب عید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پرویز منصوری از افزایش 10 درصدی تولید ماهی زینتی در سال‌ جاری در 7 مزرعه فعال این استان خبر داد و گفت: بیش از 290 هزار قطعه ماهی با ارقام مختلف در استان تولید و آماده توزیع برای شب عید شده است.

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال و بختیاری افزود: این افزایش تولید در راستای عملیاتی شدن طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای تقویت مشاغل خانگی، پرورش و نگهداری ماهیان زینتی است.

وی ماهیان تولیدی چهارمحال و بختیاری را شامل، گونه‌های گلدفیش، سان فیش، آرونا، آنجل و اسکار عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید ماهی زینتی دارد.

منصوری افزایش تولید محصولات آبزی‌پروری و حمایت از بهره‌برداران را از سیاست‌های دولت عنوان کرد و ادامه داد: ظرفیت تولید ماهیان زینتی چهارمحال و بختیاری در پایان برنامه ششم توسعه به بیش از 500 هزار قطعه در سال افزایش پیدا می‌کند.

مدیر شیلات و آبزیان چهارمحال وبختیاری نبود بازاریاب خارجی مناسب برای ماهیان زینتی را مشکل اصلی بهره‌برداران دانست و گفت: در صورت معرفی محصول تولیدی استان به کشورهای حوزه خلیج فارس، امکان صادرات بخش عمده‌ای از ماهیان زینتی مرغوب استان وجود دارد.

انتهای پیام/68026/

نظر شما