شناسهٔ خبر: 31273067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کاهش جرائم اجتماعی اولویت دادگستری قزوین است

R41364/P/S6,63/CT11 / R41364/P1494/S6,63/CT11

رئیس دادگستری قزوین گفت: ۸ اولویت دادگستری قزوین به ترتیب شامل کاهش جرایم اجتماعی، ورودی شکایت کیفری و حضور در دستگاه قضا، زمان رسیدگی ، اطاله دادرسی، نزاع، برخورد خلاف اخلاق با مردم، شکایت مردم از همکاران دستگاه قضایی، نقض آرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی بعدازظهر امروز در نشست علیرضا آوایی وزیر دادگستری با مسئولان قضایی استان قزوین که با حضور استاندار قزوین و جمعی از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: دوران سخت و کمبود دوران گذشته سپری شد و امروز دیگر قضات با هیچ مشکلی روبرو نیستند و امروز وقتی نام دادگستری به میان می‌اید عدالت محوری به ذهن‌ها خطور می‌‌کند.

وی بیان کرد: با وجود تمام مشکلات موجود و فاصله با عدلیه سراسر احقاق حق، دستگاه قضا پناه مردم است و وزیر دادگستری در امور قضایی تجربه گران سنگی دارند که باید به ما منتقل کرده تا در برخورد با مردم، رفتار مناسبی داشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: استان قزوین 7 دادگستری دارد که در شهرستان البرز 2 دادگستری و دادسرا است، 191 شعبه فعال دادگاه و 107 شعبه شورای حل اختلاف را نیز داراست.

وی بیان کرد: هزار و 561 پست مصوب اداری داشته و تنها در 662 پست نیرو داریم؛ همچنین از میان 346 پست قضایی تنها 196 پست تصدی دارد و ما در نیرو متصدی شاهد کمبود هستیم.

قدرتی عنوان کرد: در 10 ماه ابتدای سال گذشته 240 هزار و 473 پرونده وارده داشتیم که بیش از 235 هزار مورد آن مختومه شد و امسال 10 درصد افزایش وارده داشته و تعداد پرونده‌های دستگاه قضا به 264 هزار مورد افزایش یافت.

وی تصریح کرد: متوسط رسیدگی به پرونده در سال گذشته 138 روز و امسال 87 روز بوده که نشان از فعالیت و اقدامات به هنگام دستگاه قضا دارد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: استان قزوین، استان امنی بوده و علاوه بر صنعتی و تاریخی بودن آن، هماهنگی خوبی ضمن حفظ استقلال دستگاه قضایی بین دستگاه‌های اجرایی و غیره در راستای احقاق حقوق عامه برقرار است که ثمره آن را در حل معضلات قبل از تشکیل پرونده شاهد هستیم و اعتماد مردم به دستگاه قضا افزایش یافته است.

وی عنوان کرد: در برخورد با مدیران متخلف حفط شان مدیران باید رعایت شود و تلاش ما بر این است که احکام مستدل و مستند باشند.

قدرتی گفت: نقشه راه در دستگاه استان ترسیم شده و 8 اولویت از ابتدای ماموریت در نطر گرفته شده است که شامل کاهش جرایم اجتماعی، ورودی شکایت کیفری و حضور در دستگاه قضا، زمان رسیدگی ، اطاله دادرسی، نزاع، برخورد خلاف اخلاق با مردم، شکایت مردم از همکاران دستگاه قضایی، نقض آرا می‌شود.

وی بیان کرد: 50 درصد زندانیان نباید در زندان باشند اما تا زمانی که نگاه همکاران قضایی عوض نشود، نمی توان به این هدف رسید.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: قبل از عفو زندانیان 400 مورد از آمار زندانیان کاهش یافت و در حال حاضر 3 هزار و 600 زندانی در قزوین داریم.

وی عنوان کرد: در حوزه رسیدگی به امور جرایم مالی و محکومین مالی هم موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و بخشی از ان نیز نیاز به اصلاح دارد.

انتهای پیام/ ع

نظر شما