شناسهٔ خبر: 31272019 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

العالم دیدگاه‌های جنبش فتح را در «ضیف‌ و حوار» واکاوی می‌کند

گروه هنر ــ شبکه العالم در برنامه «ضیف و حوار» این هفته خود به بررسی روابط و مشکلات جنبش فتح و حماس می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا، در این برنامه «ضیف و حوار»، جبریل الرجوب، دبیر کمیته مرکزی فتح دیدگاه‌های جنبش‌ها و احزاب را در موارد مطروحه بیان می‌کند و مشکلات و موانع ارتباطات دو جنبش فتح و حماس را تشریح می‌کند. موضوع کنفرانس ورشو، و دیدگاه جنبش فتح نسبت به آن و همچنین عادی‌سازی روابط بین اعراب و اسرائیل از دیگر موضوعات این برنامه است که مورد بحث و گفت‌و‌گو قرار می‌گیرد. برنامه «ضیف و حوار» امشب ساعت ۲۰:۰۳ دقیقه به وقت تهران از شبکه العالم با اجرای فارس الصرفندی پخش می‌شود.
بررسی پدیده «ازدواج سفید» درغرب و علل آن
امشب ۳۰ بهمن برنامه «المغتربون» شبکه الکوثر به موضوع ازدواج سفید و علل گسترش آن در غرب می‌پردازد. این برنامه که به مسائل و مشکلات مسلمانان در غرب می‌پردازد، خانواده را به عنوان مهم‌ترین کانون بشری و عنصر اساسی در تشکیل آن را پیشرفت و موفقیت یک جامعه و ملت معرفی می‌کند و تاکید می‌کند که سعادت هر جامعه‌ای منوط به نیک بختی خانواده‌های آن جامعه است.
در برنامه امشب «المغتربون» به دلایل گسترش ازدواج سفید در غرب اشاره شده و از نبود مسئولیت‌پذیری حداقل در یک طرف از رابطه، به عنوان عاملی مهم در شیوع این پدیده ضد فرهنگی نامبرده خواهد شد.
این برنامه ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران با حضور دو کارشناس «سهیل اسعد» در استودیو و «شیخ علی الحکیم» به وسیله اسکایپ از کشور انگلیس پخش می‌شود.
«جمال برری» اجرای «المغتربون» را که سفارش گروه اجتماعی الکوثر است، برعهده دارد
برنامه «شب چراغ» کانال کردی شبکه سحر، امشب میزبان خانواده‌ای موفق از دیار دلیرمردان ایران اسلامی است.  امشب برنامه «شب چراغ» به تهیه‌کنندگی مصطفی محمودی، میزبان یک زوج موفق و خوشبخت از شهرستان بوکان استان آذربایجان غربی است. «شب چراغ» با دعوت از زوج جوان: بهزاد نجف‌زاده و فرزانه عبدالله راد، مخاطبان خود را با فعالیت‌ها و موفقیت‌های این خانواده کارآفرین آشنا می‌کند. مهمانان امشب تحصیل کرده رشته‌های صنایع غذایی و کامپیوتر از دانشگاه هستند که توانسته‌اند با راه ‌اندازی کارگاه تولیدی پوشاک، در شهر محل سکونت خود، برای جوانان اشتغال‌زایی کنند. مجری امشب «فائزه محمودی» است که در شب‌نشینی شب چراغ با زوج موفق کرد زبان گفت و گویی صمیمانه خواهد داشت.
برنامه «شب چراغ» سعی دارد خاطرات به یاد ماندنی و دلنشین و همچنین موفقیت‌های خانواده‌های کردزبان را منعکس کند تا الگویی برای همه خانواده‌ها باشد. بینندگان کردزبان شبکه سحر جنگ شبانه «شب چراغ» را روز‌های شنبه، یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران به مدت ۵۵ دقیقه تماشا می‌کنند.
تشابهات فکری و فرهنگی میان زوجین عامل تحکیم بنیان خانواده
در برنامه امشب «اسرتنا» (خانواده ما)‌ شبکه الکوثر موضوع «تشابه فکری و فرهنگی» میان زوجین به عنوان یکی از عوامل اصلی تحکیم خانواده به بحث گذاشته خواهد شد. برنامه «خانواده ما» با دعوت از میرنا حاطون به عنوان کارشناس خانواده با تاکید بر موضوع فوق به شکل مفصل‌تری به شاخص‌هایی مثل اختلاف سنی، اختلاف طبقاتی، اختلاف در حوزه معنویت، اختلاف در بهره هوشی و میزان تحصیلات، تفاوت در تیپ شخصیتی، اختلاف در خلق و خو، اختلاف در دیدگاه‌ها، اختلاف در علایق و سلیقه‌ها و اختلاف در خواسته‌ها و آرزو‌ها نیز اشاره خواهد کرد. 
«اسرتنا» امشب ۳۰ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ به وقت تهران با اجرای «رباء عساف» بر روی آنتن است. این برنامه در گروه اجتماعی شبکه الکوثر تهیه می‌شود.
شرح رسالت «نواب اربعه» در برنامه «المنتظر» شبکه الکوثر
در دوران غیبت صغری امام زمان(عج) چهار نفر به مدت ۷۰ سال عهده‌دار نیابت امام بودند. شرح رسالت و وظایف این نایبان چهارگانه موضوع امشب برنامه «المنتظر» شبکه الکوثر است. از «عثمان بن سعید»، «محمد بن عثمان»، «حسین بن روح»، «علی بن محمد سمری» به عنوان افرادی که نایب امام زمان(عج) در زمان غیبت بودند، نام برده شده است. در برنامه تبیین می‌شود این چهار نفر به مدت ۷۰ سال، نیابت امام را با داشتن وکلایی در دورترین شهر‌های و بلاد اسلامی بر عهده داشته و پیام‌ها و خواسته‌های شیعیان را به امام و پاسخ‌های امام را به آنان می‌رساندند.
«شیخ رافد التمیمی» به عنوان کارشناس دینی حاضر دربرنامه «المنتظر» رفع تردید‌ها در باره حضرت مهدی (عج) و مخفی ماندن محل زندگی و مشخصات امام را وظیفه دیگر نواب می‌داند. امشب ۳۰ بهمن از صحن مقدس مسجد جمکران در شهر قم این برنامه ساعت ۲۲:۰۰ به وقت تهران با اجرای «یاسر الشریف» برروی آنتن است. «المنتظر» کاری از گروه معارف شبکه الکوثر است.
انتهای پیام

نظر شما