شناسهٔ خبر: 31267408 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ژنسیو: مسی حتی در افتش هم بهترین بازیکن دنیا است؛ گواردیولا از نظر من بهترین مربی دنیا است

مهدی آزادی

ژنسیو که خودش از بهترین مربیان اروپا محسوب می‌شود، پپ را بهترین مربی دنیا می‌داند. از نظر او مسی آنقدر سطح بالایی دارد که حتی در افتش هم بهترین است.

صاحب‌خبر -

طرفداری - برونو ژنسیو، سرمربی موفق المپیک لیون به اظهارنظر درباره دیدار حساس امشب تیمش مقابل بارسلونا در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا پرداخت.

به گزارش موندو دپورتیوو، ژنسیو در کنفرانس مطبوعاتی گفت:

به خوبی سبک بازی مسی را مطالعه کرده‌ایم. یارگیری نفر به نفر دیگر در مقابل بازیکنی در کلاس مسی اعتبار و ارزشی ندارد. با این حال فشار همه جانبه و محاصره کردن او می‌تواند به کاهش تاثیرش روی بازی بارسلونا بینجامد. گرچه اگر شب شب مسی باشد او برای هر مشکلی راه حلی پیدا می‌کند. تلاش خواهیم کرد تا جایی که ممکن است، از نفوذ و تاثیر بازی او روی حملات بارسا بکاهیم. مسی وقتی در افت است نیز به همان میزان تاثیرگذار بازی می‌کند. او آنقدر خوب است که حتی در افتش هم بهترین بازیکن دنیا است و همچنان نبوغش را بروز می‌دهد. 

سیتی و بارسا دو تیم با سبک بازی مشابه هستند. هر دو چه در بازی‌های خانگی چه خارج از خانه به دنبال مالکیت توپ هستند. می‌توانیم نکاتی از آن دو تجربه فوق العاده‌مان در بازی با سیتی برداشت کنیم. می‌توانیم همان کاری که مقابل سیتی انجام دادیم را تکرار کنیم ولی بارسا با سیتی فرق دارد و فارغ از کیفیت تیم معرکه‌اش، بازیکنی ورای کیفیت معمول فوتبال دارد. فرلاند مندی؟ او و دمبله دو بازیکن بی نهایت سریع هستند. فرلاند می‌تواند رقیب خوبی برای عثمان باشد. آینده فرلاند در بارسا؟ ترجیح می‌دهم به این سوال پاسخ ندهم چون دوست دارم او در لیون بماند.

بازگشت اومتیتی به لیون؟ اول اینکه به خودم افتخار می‌کنم که در رشد و معرفی ساموئل نقش داشتم. اگرچه اگر او اکنون در بالاترین سطح فوتبال بازی می‌کند به خاطر استعداد و تلاش خودش است. ساموئل بسیار باکیفیت است و از زمان حضورش در لیون با هم رابطه فوق العاده‌ای داریم. او یک برنده است و رقابت کردن را دوست دارد. گاهی در بازی تمرینی وقتی داور بودم [به خاطر تنفر اومتیتی از شکست] با هم جر و بحث می‌کردیم! عاشق این هستم که ببینم یک بازیکن از آکادمی ما به یکی از بهترین تیم‌های دنیا رفته و در ترکیب ایده آلش قرار دارد.

وقتی مقابل بارسا بازی می‌کنید، به تعادل تیمی نیاز دارید. باید در زمانی که توپ را در اختیار ندارید، بسیار سازماندهی شده و منظم دفاع کنید. با این حال همان طور که مقابل سیتی هم انجام دادیم، باید خیلی زود توپ را پس بگیریم. گاهی برنامه‌هایی قبل از بازی دارید ولی حریف به شما اجازه پیاده کردنش را نمی‌دهد. غیبت فکیر؟ نبیل کاپیتان و رهبر ما است. نداشتن او در بازی با بارسا آن هم در خانه فقدان بزرگی است چون او می‌توانست تاثیرگذار باشد. در بازی‌های بزرگ او عالی کار می‌کند با این حال باید با داشته‌هایمان با غیبت او کنار بیاییم و کاری کنیم نبودش تا جای ممکن احساس نشود. گزینه‌هایی برای پر کردن جای خالی او داریم.

هر روز بیشتر از دیروز شانس پیروزی برای ما قائل می‌شوند. باید به عملکرد خیلی خوبی که برابر سیتی و پاری سن ژرمن داشتیم، تکیه کنیم ولی نیاز داریم متواضع باشیم و سخت‌تر از هر زمان دیگری بجنگیم و در دفاع هم از همیشه منظم‌تر کار کنیم. در حمله هم باید خطرناک بوده و به خودمان باور داشته باشیم. از طرفی اعتقاد دارم بارسا هم سطح بالاتری نسبت به چند بازی اخیرش در لالیگا خواهد داشت. خواسته من از بازیکنان این است که مثل بازی با سیتی به خودشان باور داشته باشند.

مرا با گواردیولا مقایسه می‌کنند؟ این دیگر بسیار ظالمانه و پر مدعا گری است که سبک کاری من با پپ مشابه است. از نظر من پپ یکی از سه مربی برتر دنیاست. عاشق دو بازی رفت و برگشت مقابل تیم او بودم و آن دو بازی همه تفکراتم از او را تایید کرد. به جز او سبک کاری آنچلوتی و کلوپ را هم واقعا دوست دارم و بعد هم توخل و الگری. از نظر من پپ بهترین مربی دنیا است و می‌داند چطور بهترین بازی را از بازیکنانش بگیرد. بازیکنان زیر نظر پپ پیشرفت می‌کنند و او در همه تیم‌هایی که بوده موفقیت‌های زیادی کسب کرده است.

نظر شما