شناسهٔ خبر: 31266832 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

رسمی؛ سوپرکاپ 2019 اسپانیا در کشوری خارجی و احتمالا با حضور 4 تیم برگزار می‌شود!

مهدی آزادی

جنگ ایده‌ها میان لالیگا و فدراسیون! روبیالس به شدت با برگزاری یک بازی از لیگ در میامی مخالفت کرده بود اما حالا می‌خواهد 3 بازی به جای 1 بازی در سوپرکاپ در کشوری دیگر برگزار کند. به وضوح مشخص است در این بین تیم‌ها قربانی رقابت موجود بین فدراسیون و سازمان لیگ می‌شوند.

صاحب‌خبر -

طرفداری - لوییس روبیالس، رئيس فدراسیون فوتبال اسپانیا تایید کرد سوپرکاپ سال 2019 نیز در خارج از اسپانیا برگزار خواهد شد.

سوپرکاپ سال 2018 اسپانیا در تابستان 2018 میان بارسلونا و سویا در مراکش برگزار شد که بارسا قهرمان شد. آن بازی به دلیل تقویم فشرده سویا به علت حضور در پلی آف لیگ اروپا و البته کنار نیامدن دو باشگاه بر سر تعیین یک میزبان بی طرف، در مراکش و به صورت تک بازی برگزار شد در حالی که در سالیان قبل رفت و برگشت انجام می‌شد.

به گزارش مارکا، روبیالس دقایقی پیش تایید کرد سوپرکاپ 2019 هم در خارج از اسپانیا برگزار می‌شود و او ایده‌ برگزاری یک تورنمنت چهارجانبه را به مجمع ارائه خواهد کرد. بدین ترتیب که چهار تیم متشکل از دو تیم نخست لالیگا و دو فینالیست کوپا دل ری با برگزاری دو نیمه نهایی و یک فینال، برنده سوپرکاپ اسپانیا را مشخص کنند. خبری از دیدار رده بندی نخواهد بود و همه بازی‌ها در یک شهر برگزار خواهد شد. البته این ایده فعلا در حد حرف است چون مجمع باید آن را تصویب کند تا شکل اجرایی و رسمی به خود بگیرد.

نکته جالب اینجاست که اگر یکی از این 4 تیم در مراحل پلی آف لیگ اروپا یا لیگ قهرمانان اروپا حضور داشته باشد، تقریبا غیرممکن است که بتواند در ماه آگوست در این فرمت جدید سوپرکاپ اسپانیا شرکت کند. از طرف دیگر روبیالس در حالی این ایده را داده که خودش به شدت با ایده تباس مبنی بر برگزاری یک بازی از لیگ در میامی مخالفت کرد! بعید نیست روبیالس، میامی را به عنوان میزبان این تورنمنت جدیدش معرفی کند. چه رقابت و کینه بین او و تباس از روز روشن‌تر است.

نظر شما