شناسهٔ خبر: 31266196 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ائتلاف سعودی نتوانست قدرت انصارالله را تضعیف کند

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما ؛ شبکه الجزیره گزارش داد: ائتلاف سعودی در چهار سال گذشته نتوانسته است، قدرت نظامی انصارالله را کاهش دهد.
در حالی که درگیری بین نیروهای سعودی و حوثی ها در مناطق مختلف از مرزهای جنوبی عربستان تشدید شده است، توافق های اصولی برای اجرای نخستین مرحله از توافقنامه استکهلم به دست آمد. ائتلاف سعودی- اماراتی همزمان، به حملات شدید به مواضع انصارالله در صعده ادامه می دهد.
مذاکرات درباره الحدیده به کندی پیش می رود. گفته می شود نمایندگان حوثی ها و نمایندگان دولت یمن با نظارت سازمان ملل، به توافق های اصولی دست پیدا کردند. با وجود گذشت بیش از دو ماه از توافقنامه استکهلم، این توافق ها فقط در حد اجرای مرحله نخست تغییر آرایش استقرار نیروهاست. دو طرف توافق کردند، افراد مسلح از بندرگاه های الحدیده، الصلیف و راس عیسی عقب نشینی کنند و امنیت در جاده الحدیده به صنعا برقرار شود. این اقدام به معنای باز شدن مهمترین شریان عبور کمک های انسانی است. تنها نقص این پیشرفت در مذاکرات آن است که دو طرف، تعیین زمان اجرای این توافق را به آینده موکول کردند. هر توافقی بدون اجرا، در حد آرزو و جوهری روی کاغذ است. اینکه نام این شرایط، تعویق، مانع تراشی یا کارشکنی است، اهمیت ندارد زیرا این مردم یمن هستند که با گرسنگی، فقر و ناامیدی دست و پنجه نرم می کنند. اساس توافقنامه الحدیده انسانی است، اما تحت تاثیر محاسبات سیاسی قرار گرفته است. به همین علت این توافقنامه، یکی از برگه های زیادی است که امکان برهم خوردن یا سازش درباره آنها در منطقه وجود دارد.

نظر شما