شناسهٔ خبر: 31264353 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی خبر داد

عدم ورود خیران به حوزه اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی از فعالیت بیش از 80 مرکز درمانی اعتیاد در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 13 هزار و 750 نفر در این مراکز درمانی درمان می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی زندی صبح امروز در جلسه کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: خداوند دو موهبت الهی امنیت و سلامت را برای بشریت به ارمغان آورده که باید همیشه شکرگزار وجود آن در نظام اسلامی باشیم.

وی با اشاره به مصوبات جلسات گذشته، بیان داشت: قراردادن مکان‌هایی از جمله خانه محله و جاده سلامت در اختیار سازمان‌های مردم نهاد توسط شهرداری از مصوباتی بود که خوشبختانه اجرایی شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح پایدارسازی شغلی، گفت: در راستای این طرح 30 نفر از همسران افراد آسیب‌دیده از اعتیاد و یا افراد بهبودیافته در حاشیه شهر بیرجند شناسایی و توسط مؤسسه خیریه مهر کویر مهارت‌های شغلی، مهارت زندگی و ارتباط مؤثر به آن‌ها آموزش داده شده است.

زندی از فعالیت بیش از 80 مرکز درمانی اعتیاد در استان خبر داد و با اعلام اینکه در حال حاضر 13 هزار و 750 نفر در این مراکز درمانی درمان می‌شوند، اضافه کرد: به بهبودیافتگان تسهیلاتی توسط نهادهای حمایتی پرداخت می‌شود.

وی بر لزوم نهادینه کردن مقبولیت اجتماعی بهبودیافتگان اعتیاد در جامعه تأکید کرد و گفت: بیشتر معتادان در گذشته دارای شغل بودند که متأسفانه به دلیل اعتیاد آن را از دست داده و اکنون فاقد مقبولیت اجتماعی هستند که باید در راستای این مهم تلاش کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی عدم وجود بانک اطلاعاتی از افراد بهبودیافته در استان را از دیگر مشکلات موجود مطرح و یادآور شد: در حوزه بانک اطلاعات بهبودیافتگان و مقبولیت اجتماعی باید دستگاه‌های اجرایی فعال شوند.

زندی با ابراز تأسف از عدم ورود خیران به معنای واقعی کلمه به حوزه اعتیاد، تبیین کرد: 75 سازمان مردم‌نهاد در خراسان‌جنوبی در حوزه تسهیلات و توانمندسازی معتادان فعال و بیش از 86 درصد درمان اعتیاد در خراسان‌جنوبی توسط مردم انجام می‌شود.

انتهای پیام/69039/ج

نظر شما