شناسهٔ خبر: 31263387 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: موبایلستان | لینک خبر

ثبت اختراع صفحه‌نمایش خم شونده اپل جنجالی شد

آناهیتا عیوض خانی

صاحب‌خبر -

فناوری صفحه‌نمایش خم شونده به‌سرعت به یکی از موضوعات اصلی بحث دنیای فناوری در سال 2019 تبدیل می‌شود. اگرچه این فناوری هنوز با مشکلاتی روبرو است و محدودیت‌های خاص خود را دارد اما سرعت رشد و تقاضا برای خرید همراه‌های هوشمند خم شونده بسیار زیاد است  در همین راستا اپل ثبت اختراع جدیدی را برای همراه های هوشمند خم شونده عرضه کرده است. با موبایلستان همراه باشید.

ثبت اختراع صفحه‌نمایش خم شونده اپل جنجالی شد ثبت اختراع صفحه‌نمایش خم شونده اپل جنجالی شد

مطالب مرتبط

کنگره جهانی موبایل سال 2019 میلادی با شرکت‌کنندگانی مانند سامسونگ، هواوی، ال‌جی و شیائومی بازار صفحه‌نمایش‌های خم شونده را داغ‌تر می‌کند. در این میان به نظر می‌رسد که اپل هم عرصه را خالی نکرده و قصد دارد تا اولین صفحه‌نمایش خم شونده خود را با رویکردی متفاوت در سال 2020 میلادی به بازار عرضه کند. بااین‌حال ثبت اختراع جدید این کمپانی در رابطه با این فناوری که از سال 2011 آغازشده و در سال 2016 به‌روزرسانی شده است، حاکی از آن است که اپل قصد دارد تا درهای جدیدی را به روی دنیای فناوری بگشاید و یک همراه هوشمند خم شونده واقعی را به جهان عرضه کند.

تصاویر اول این ثبت اختراع چندان چنگی به دل نمی‌زند و نشان می‌دهد که این صفحه‌نمایش به‌راحتی از وسط به سمت داخل خم خواهد شد و تنها تفاوت آن در زاویه‌های بسیار تنگی است که با خم شدن این صفحه‌نمایش ایجاد می‌شود که نمونه‌های مشابه آن هنوز به بازار نیامده است. بااین‌حال هنوز راه‌حلی برای حذف حلقه‌ای که در نقطه خم شدن این صفحه‌نمایش‌ها به وجود می‌آید، پیدا نشده است. پوشاندن بخش خارجی باقی این تلفن همراه هوشمند با صفحه‌نمایش راه‌حلی مناسب است که بسیاری از تولیدکنندگان تلفن‌های همراه هوشمند خم شونده به آن گرایش پیداکرده‌اند. درواقع در اینجاست که طراحی لولای صفحه‌نمایش بسیار مهم می‌شود و مونتاژ آن می‌تواند حالت‌های متفاوتی را برای خم شدن دستگاه به وجود بیاورد.

با اطمینان می‌توان گفت که اختراعی این‌چنینی می‌تواند از دنیای تلفن‌های همراه هوشمند فراتر برود و راه نجاتی برای آینده مک‌بوک‌ها و آیپدها باشد. البته قطعیتی در این موضوع وجود ندارد اما با اطمینان می‌توانیم بگوییم که ثبت اختراعاتی ازاین‌دست می‌تواند ما را از صفحه‌نمایش‌های خسته‌کننده و یکنواخت فعلی نجات بدهد و حداقل دنیای همراه‌های هوشمند را هیجان‌انگیزتر بکند.

نظر شما