به گزارش شهرنوشت به نقل از پایگاه خبری ۱۲۵، در نشست مدیران روابط عمومی آتشنشانی کلانشهرها که با حضور مدیر عامل سازمان آتشنشانی تهران برگزار شد، طرحهای تبلیغاتی چهارشنبه آخر سال مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
در این نشست که مدیران روابط عمومی سازمان آتشنشانی کلانشهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، اهواز، قم، یزد، کرج، اردبیل، ارومیه، کرمانشاه، بندرعباس، رشت، کرمان، همدان، اراک، زاهدان، تهران و همچنین آتشنشانی نسیم شهر و نمایندهای از مجمع کلانشهرهای وزارت کشور حضور داشتند، بر همکاری و اهتمام لازم برای انجام تبلیغات متحدالشکل و یکدست در رابطه با کمپین "نه به چهارشنبهسوری خطرناک" برای کاهش آسیبهای جانی تاکید شد.
مهدی داوری، مدیر عامل سازمان آتشنشانی تهران طی سخنانی در این نشست هماندیشی ضمن خیرمقدم به مدیران روابط عمومی آتشنشانی کلانشهرها، وقوع حوادث و آتشسوزیهای بزرگ در سالهای اخیر و جانفشانیهای آتشنشانان سراسر کشور از جمله حادثه پلاسکو را نقطه عطفی در آشنایی و شناخت هر چه بیشتر مردم با آتشنشانی دانست.
او اعتماد مردم به آتشنشانی را بزرگترین سرمایه معنوی سازمانهای آتشنشانی ذکر کرد و افزود: ما باید به این ارزش و سرمایه توجه کرده و از آن برای گسترش فرهنگ ایمنی در سطح جامعه به بهترین شکل ممکن بهرهبرداری کنیم.
مدیر عامل آتشنشانی تهران با اعلام این که آتشنشانان امروز نسبت به ۳۰ سال پیش باید تخصصیتر عمل کنند، گفت: تحقیقات نشان میدهد درساختمانهای ۴۰ سال قبل در صورت بروز آتشسوزی با توجه به ساختار ساختمان، مردم ۱۷ دقیقه فرصت فرار ایمن داشتند ولی امروزبا توجه به تغییرات در نوع مواد بکار رفته در ساختمانها و لوازم، این فرصت بین ۲ تا ۳ دقیقه است، بنابراین ما باید دید مردم را اصلاح کنیم چون ایمن نبودن ساختمانها باعث از بین رفتن انسانها میشود.
او با اشاره به ایجاد کمپین نه به چهارشنبهسوری خطرناک، تصریح کرد: در سال گذشته اجرای این شعار توسط مردم در اکثر نقاط کشور، موجب شد تلاشهای ما مؤثر شده و حوادث کاهش یابد، البته امسال هم تصمیم داریم کمپین را راه بیندازیم که رویکردمان هم همراهی با خانوادهها و فرزندان است.
مدیر عامل سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به نتایج و اثرات قابل قبول اقدامات فرهنگی پایتخت همچون تولید و پخش انیمیشنهای آموزشی در سرای محلات، مدارس، فرهنگسراها و نصب پوسترهای هشداردهنده با موضوع حوادث سهشنبه آخر سال، همکاری و تعامل میان همه کلانشهرها را خواستار و تاکید کرد: با همکاری همه شهرها میتوانیم امسال، ماندگارترین چهارشنبهسوری مردمی را شاهد و امیدوار باشیم تا کمترین میزان خسارت را در کل کشور شاهد باشیم.
داوری استقبال چهرههای سرشناس فرهنگی، هنری و ورزشی از کمپین «نه به چهارشنبه سوری خطرناک» را یکی دیگر از موفقیتهای همراه کردن شهروندان با مقابله در خصوص خطرات احتمالی سهشنبه پایانی سال عنوان کرد و از نقش این چهرهها در تشویق جامعه هدف به عنوان یکی از دستاوردهای ورود به این فرهنگسازی عنوان کرد.
او با اشاره به فعالیت های سازنده دیگر کلانشهرها در جهت مقابله با آسیبهای سهشنبه پایانی سال، گفت: بدون شک استفاده از تجارب بسیار موفق هر کدام از کلانشهرها میتواند باز هم آمار کاهش آسیبها را تداوم دهد که در این زمینه، تهران دست دیگر شهرها برای کسب این تجارب به گرمی میفشارد.
در ادامه این نشست با بررسی طرحهای گرافیکی تدوین شده، طرحی با نام «نه به چهارشنبهسوری خطرناک» ویرایش و در نهایت به تصویب اعضا رسید تا در سال جاری، کمپینی تحت همین عنوان با همکاری تمامی استانهای کشور به آموزشهای شهروندی برای مقابله با آسیبهای احتمالی سهشنبه پایانی سال بپردازد.کمپینی که در سه سال گذشته در تهران با استقبال زیاد شهروندان همراه بود و تاثیر بسزایی در کاهش آسیبهای چهارشنبهسوری داشت.
نظر شما