شناسهٔ خبر: 31259340 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

قیمت خودرو رکورد زد/خودروسازان از بازار پیشی گرفتند

خودروسازان از امروز فروش فوری محصولات خود را با قیمت های جدید آغاز می کنند تا از بازار و قیمت های نجومی آن عقب نمانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، از امروز خودروسازان فروش فوری محصولات خود را با قیمت های جدید آغاز می کنند. این کارخانه ها اعلام کرده اند که این اقدامشان برای کوتاه کردن دست دلالان است.

 

بنابراین گزارش، اجرای فروش فوری محصولات ایران خودرو از امروز به صورت روزانه و مستمر از ساعت 10 صبح هر روز از طریق سایت فروش اینترنتی شرکت به نشانی www.esale.ikco.ir آغاز می شود.

 

در این پیوند، ایران خودرو اعلام کرده به منظور کوتاه کردن دست واسطه ها و رسیدن محصولات به دست مصرف کنندگان نهایی، از محدودیت هایی همچون هر کد ملی یک دستگاه خودرو، ممکن ثبت نام افرادی که طی 18 ماه گذشته ثبت نام داشته اند، ممکن نبودن ثبت نام برای افراد زیر 18 سال و غیره استفاده خواهد کرد.

 

همچنین گروه خودروسازی سایپا نیز امروز برای کنترل قیمت ها در بازار فروش فوری محصولات خود را آغاز می کند؛ به گفته مسئولان این شرکت خودروسازی، در این طرح هر مشتری با کد ملی و کدپستی می تواند یک خودرو خریداری کند.

 

سایپا با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت 20 درصد از ظرفیت تولید خود را با قیمت اعلامی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این طرح فروش فوری خواهد کرد.

 

این در حالی است که گروه صنعتی ایران خودرو در حالی فروش فوری خود را آغاز کرده که قیمت محصولات ارایه شده در این طرح با قیمتی ۵ درصد کمتر از بازار تعیین شده است.

 

براین اساس قیمت پژو 206 تیپ 2 با قیمت 72 میلیون و 900 هزار تومان، 206 صندوق دار با قیمت 84 میلیون و 150 هزار تومان و پژو 207 دنده دستی با قیمت 93 میلیون و 500 هزار تومان به فروش خواهد رسید.

 

پژو 405 بنزینی نیز با قیمت 69 میلیون و 840 هزار تومان عرضه خواهد شد همچنین مدل دوگانه سوز این خودرو نیز 74 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است.

 

پژو پارس سال نیز قیمتی  معادل 81 میلیون و 630 هزار تومان خواهد داشت و پژو پارس LX نیز با قیمت 92 میلیون و 520 هزار تومان عرضه می شود. سمند ال ایکس بنزینی نیز 75 میلیون و 220 هزار تومان، مدل EF7 با قیمت 79 میلیون و 740 هزار تومان و رانا نیز 72 میلیون و 810 هزار تومان در طرح فروش فوری ایران خودرو به فروش خواهند رسید.

 

گفتنی است موعد تحویل این خودروها نیز اسفند 97 اعلام شده است.

 

همچنین،‌ نماینده ویژه مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش از فروش فوری ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه محصولات این گروه خودروسازی از امروز خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند با کدپستی در محل سکونت خود ثبت‌نام کنند.

 

طبق خبر فارس،‌ «عبدالله بابایی» اظهار داشت: با توجه به حباب قیمتی ایجاد شده در بازار خودرو تصمیم گرفتیم تا بخشی از تولیدات سایپا را به صورت تحویل فوری به فروش برسانیم و بر این اساس مقرر شد از فردا فروش فوری محصولات خانواده X100، X200 و کوئیک صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه در این فروش، محصولات ساینا، پراید، تیبا و کوئیک عرضه خواهد شد، گفت: حدود 15 تا 20 هزار دستگاه از محصولات سایپا به صورت فروش فوری عرضه می‌شوند که روزانه حدود 600 تا هزار دستگاه خواهد بود. در حال حاضر تولید روزانه گروه سایپا  حدود 2 هزار دستگاه است و سعی می‌کنیم  حداقل 20 درصد تولید روزانه را در فروش فوری عرضه کنیم.

 

به گفته وی، فروش فوری محصولات سایپا از فردا به صورت اینترنتی و همچنین به صورت ثبت‌نام در نمایندگی‌ها آغاز می‌شود و سهمیه تعیین شده برای نمایندگی‌های سایپا یکسان است. خریداران می‌توانند در منطقه کدپستی خود نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. هر خریدار با یک کدپستی می‌تواند خودرو خریداری کند و در عین حال کدملی فرد نیز کنترل می‌شود تا طی دو یا سه سال اخیر خودرویی خریداری نکرده باشد.

 

وی در مورد نحوه قیمت‌گذاری این خودروها نیز توضیح داد: قیمت حاشیه بازار خودرو در دهه اول بهمن ماه به عنوان ملاک مدنظر قرار خواهد گرفت و قیمت کارخانه 5 درصد زیر قیمت بازار آن زمان تعیین می‌شود. سعی می‌کنیم بخشی از خودروها را قبل از اتمام سال به خریداران تحویل دهیم. گروه سایپا بابت فروش سال گذشته 300 هزار دستگاه و بابت فروش امسال 200 هزار دستگاه تعهد دارد که در تلاش هستیم این خودروها را نیز به مشتریان تحویل دهیم.

 

قیمت محصولات سایپا در این طرح پیش فروش به شرح جدول زیر است:

 

 

یادآور می شود، بازار آزاد خودرو در هفته گذشته به صورت چشمگیری با افزایش قیمت مواجه بوده است. در این تحولات پراید تا ۵۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ تیپ ۲ تا ۸۲ میلیون تومان در بازار آزاد خرید و فروش شد. همچنین سمند LX نیز قیمت ۱۰۰ میلیون تومان را تجربه کرد.

 

در خصوص علت گرانی بازار، «محمد رضا نجفی منش» رئیس انجمن همگن قطعه سازان به شبستان گفت: افزایش قیمت خودرو داخلی در بازار یک حباب است و این حباب خواهد ترکید و قیمت خودرو در بازار آزاد کاهش خواهد یافت. من توصیه می کنم خریداران از خرید خودرو منصرف تا قیمت های فعلی در بازار آزاد کاهش یابد.

 

وی همچنین اخبار منتشر شده در میان بازاری ها مبنی بر افزایش قیمت خودرو در سال جدید را تکذیب کرد و افزود: در بازار آزاد دیگر افزایش قیمت نخواهد بود و این حباب موجود هم از میان خواهد رفت./

 

 

نظر شما