شناسهٔ خبر: 31253846 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

کناره‌گیری هفت نماینده حزب کارگر از مجلس بریتانیا

صاحب‌خبر -

هفت نماینده عضو حزب کارگر در مجلس بریتانیا در اعتراض به عملکرد رهبری حزب در رابطه با موضوع خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از این حزب کناره‌گیری کردند. به گفته منابع ارشد این حزب برخی از این نمایندگان همچنین به نحوه برخورد «جرمی کوربین»، رهبر حزب کارگر در قبال موضوع یهودستیزی در این حزب اعتراض دارند.
به گزارش بی‌بی‌سی «چوکا اومونا»، «لوسیانا برگر»، «کریس لزلی»، «انگلا اسمیت»، «مایک گیپس»، «گوین شوکر» و «ان کافی» هفت نماینده‌ای هستند که از حزب کارگر خارج شده‌اند.
«کریس لزلی»، وزیر دارایی سابق دولت سایه گفته است که حزب را چپ‌های تند گروگان گرفته‌اند. آنها گفته‌اند که تصمیم دارند در پارلمان گروه مستقل را تشکیل دهند.
«جرمی کوربین» گفته است که از تصمیم این هفت نفر برای کناره‌گیری از حزب دلسرد شده که نتوانسته‌اند همکاری‌شان را با سیاست‌هایی که الهام‌بخش میلیون‌ها نفر در جریان انتخابات سال ۲۰۱۷ بوده، ادامه دهند.
پیشتر «استیون کیناک»، نماینده حزب کارگر و از منتقدان جدی کوربین از نمایندگان معترض خواسته بود در حزب بمانند و مبارزه کنند.
«جان مک‌دانل»، وزیر دارایی دولت سایه هم گفته بود که نیازی نیست که کسی از حزب جدا شود. به گفته او گزینه همه‌پرسی روی میز است و در صورت نیاز پیگیری می‌شود. مک‌دانل همچنین گفته که حزب در مقابله با یهودستیزی بی‌رحمانه عمل می‌کند. در ده ماه گذشته حزب کارگر ۶۷۳ مورد شکایت درباره رفتار یهودستیزانه اعضایش دریافت کرده است. «لوسیانا برگر»، از نمایندگانی که کناره‌گیری کرد گفته است که یهودستیزی در حزب کارگر نهادینه شده و از این که در حزب مانده بود شرمسار و خجل بوده است.
نمایندگان معترض معتقدند که کوربین به اندازه کافی از امکان برگزاری همه‌پرسی مجدد برای خروج از اتحادیه اروپا حمایت نمی‌کند. گفته می‌شود دیروز (دوشنبه) چهار نماینده کناره‌گیری خود از حزب کارگر را
 اعلام کردند.
 

نظر شما