شناسهٔ خبر: 31251307 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رئیس‌سازمان دامپزشکی:

خبر ذبح غیرشرعی مرغ صحت ندارد

رئیس‌سازمان دامپزشکی کشوربا بیان اینکه خبر ذبح نادرست و غیرشرعی مرغ صحت ندارد، گفت: شناسایی عاملان انتشار این خبر در دستور کار است و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

صاحب‌خبر -




علیرضا رفیعی‌پور دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال فارس که درباره خبر ذبح نامناسب و غیر شرعی مرغ که در رسانه‌ها مطرح شده است، چه پاسخی دارید، گفت: میلیون‌ها قطعه مرغ که شاید بالغ بر ۷۵۰ میلیون قطعه مرغ باشد، کشتار می‌شود و چنین اتفاقی نمی‌افتد که سر یا پا در بدن مرغ باقی بماند و همین طور بسته‌بندی شود.
روز یکشنبه خبری در رسانه‌ها منتشر شد که مرغ با ذبح غیرشرعی و در حالی که سر یا پای مرغ جدا نشده بسته‌بندی شده بود.
رئیس‌سازمان دامپزشکی کشور گفت:‌ این بحث‌ها تشویش اذهان عمومی است و چنین چیزی با وجود ناظران شرعی در کشور اتفاق نمی‌افتد.وی همچنین گفت:‌احتمال دارد ۱۰ درصد بریدگی نادرستی در لاشه مرغ اتفاق بیفتد، اما اینکه پا یا سر به طور کامل در بدن مرغ باقی بماند وجود ندارد.
وی همچنین تاکید کرد: واردات مرغ وجود ندارد که مردم بگویند اینها وارداتی بوده است و در داخل هم نظارت کامل است و چنین چیزی که گفته می‌شود، سر مرغ جدا نمی‌شود، اصلا امکانپذیر نیست.
رئیس‌سازمان دامپزشکی کشور تاکید کرد:‌ شناسایی عاملان این اقدام که احتمال دارد عکس‌هایی را به صورت فتوشاپی درست کنند و در شبکه‌های مجازی منتشر کنند، در درست بررسی است.
رفیعی‌پور اعلام کرد:‌ پیش از این هم برخی در شبکه‌های مجازی اعلام کردند که گوشت سگ در رستوران‌ها سرو می‌شود که با بررسی‌ها مشخص شد، آن چیزی که ادعا می‌کردند گوشت بز بود و قوه قضائیه با عاملان این کار به شدت برخورد کرد.رئیس‌سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه آنفلوآنزای پرندگان در کشور کاهش یافته است، گفت: بررسی‌های ما نشان داد که میزان بروز آنفلوآنزا نسبت به ماه گذشته ۹۸ درصد کاهش یافته و ما این پیش‌بینی را داریم که سال آینده خطر جدی نخواهیم داشت.به گفته رفیعی‌پور در حال حاضر گوشت از ۱۲ کشور وارد می‌شود و امکان واردات از ۴۰ کشور هم وجود دارد و در حال حاضر اینکه برخی ادعا می‌کنند واردات گوشت از برزیل متوقف شده، صحت ندارد و هم اکنون گوشت‌های برزیلی در دریا و بنادر در نوبت ترخیص است.

نظر شما