شناسهٔ خبر: 31251233 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

پیروزی سرخپوشان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی

پرسپولیس در پنالتی به نیمه نهایی رسید

پرسپولیس در بازی جام حذفی هم پدیده را شکست داد تا راهی نیمه نهایی شود.

صاحب‌خبر -

در تنها بازی باقی مانده از مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی، پرسپولیس و پدیده از ساعت ۱۷:۱۵ امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند.
سرخپوشان پایتخت در حالی برای سومین بار در طول این فصل برابر حریف مشهدی خود قرار گرفتند که برانکو ایوانکوویچ تیمش را با علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، شایان مصلح، کمال کامیابی‌نیا، احمد نوراللهی، سروش رفیعی، سیامک نعمتی، مهدی ترابی و علی علیپور در ترکیب پرسپولیس به میدان فرستاده بود و یحیی گل محمدی هم میلاد فراهانی، محمدحسین مرادمند، سید عبدالله حسینی، مرتضی منصوری، علی نعمتی، مسعود ریگی، اکبر صادقی، محمد قاسمی‌نژاد، امین قاسمی‌نژاد، محمدمهدی مهدی‌خانی و یونس شاکری را در ترکیب پدیده قرار داده بود.
در این مسابقه، شاگردان گل‌محمدی بهتر از حریف بازی را شروع کردند. در دقیقه 3 کرنری که مهدی‌خانی با فرار از سمت چپ زمین گرفته بود را محمد قاسمی‌نژاد به محوطه شش قدم ارسال کرد که به طور اتفاقی توپ درآستانه تبدیل شدن به گل بود اما شیری توپ را از روی خط دروازه برگشت داد. در دقیقه ۱۲ بازی خوب و هجومی پدیده نتیجه داد. در این لحظه توانست محمدمهدی مهدی‌خانی روی ضد حمله تند و تیز، در موقعیت تک به تک با علیرضا بیرانوند توپ را از بالای سر او به سمت دروازه فرستاد که تلاش مصلح برای جلوگیری از ورود توپ به دروازه جواب نداد و توپ با دخالت این بازیکن به گل پدیده تبدیل شد. در ادامه پرسپولیس برای جبران گل خورده تلاش کرد و در دقیقه 20 کرنر ارسالی ترابی از سمت راست با ضربه سر شایان مصلح به گل مساوی تبدیل شد تا مصلح ناکامی در جلوگیری از گل پدیده را جبران کند. در دقیقه ۲۳، پدیده حمله دیگری را تدارک دید که این بار بیرانوند زودتر از بازیکن حریف، توپ را گرفت که در ادامه به یک درگیری جزئی هم ختم شد ولی در نهایت  نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان رسید.
با شروع نیمه دوم و در دقیقه 45 شوت داخل محوطه محمد قاسمی‌نژاد به صورت مصلح برخورد کرد و دفع شد که در این صحنه بازیکن پدیده اعتقاد به خطای هند پنالتی داشت. با گذشت 15 دقیقه از نیمه دوم، برانکو اولین تعویض را انجام داد و بشار رسن را در دقیقه 61 به جای رفیعی به میدان فرستاد. در دقیقه 60، شوت ترابی به مرکز دروازه پدیده را فراهانی جمع کرد. در دقیقه 63، اشتباه در خط دفاعی پدیده و ناهماهنگی عبدالله حسینی و فراهانی نزدیک بود کار دست پدیده بدهد که ضربه مهدی ترابی در شرایطی نه چندان متعادل، به تور کنار دروازه برخورد کرد. در دقیقه 72 دومین تعویض سرخپوشان انجام شد و ماریو بودیمیر جای نعمتی را گرفت. در دقیقه 73: پاس به عقب ترابی که دو مدافع پدیده را فریب داد و پاس کات‌بک مصلح از جناح چپ زمین به پشت محوطه جریمه را بشار رسن با شوت زمینی پای چپ زد ولی ضربه کم‌دقت او به بیرون رفت. در دقیقه 81، پاس ترابی و سانتر تند و تیز مصلح را فراهانی در دو مرحله مُشت کرد. در دقیقه 82 هم ارسال نوراللهی و ضربه سر علی علیپور در اختیار فراهانی قرار گرفت. در ادامه اتفاقی غیرمنتظره برای قرمزها رخ داد و سیدجلال دچار مصدومیت شد تا برانکو دست به یک تعویض اجباری بزند و در دقیقه 85 محمد نادری را به جای کاپیتان تیم خود به میدان بفرستد. در دقیقه 92 اولین تعویض پدیده صورت گرفت و رضا صدری جای مهدی خانی را گرفت. در وقت های تلفف شده و در دقیقه 94 پرتاب اوت بلند علی نعمتی و ضربه پشت سر مرادمند را امین قاسمی‌نژاد با شوت روی پا زد که ضربه تماشایی او را بیرانوند با واکنش خوبی مهار کرد تا بازی با با تساوی به پایان برسد و بازی در وقت های اضافی دنبال شود. با شروع وقت های اضافه و در دقیقه 94 امید عالیشاه به عنوان تعویض چهارم سرخ ها به جای ترابی وارد زمین شد و در دقیقه 102 هم حسن مهربان به جای امین قاسمی‌نژاد به زمین آمد. در 15 دقیقه ابتدایی نیمه اول اتفاقی نیفتاد و در نیمه دوم هم دو تیم مساوی ماندند تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی اتفاقات عجیبی افتاد و اکثثر بازیکنان ضربات خود را به بالای دروازه فرستادند. برای پرسپولیس بشار رسن ضربه اش را به بالای دروازه فرستاد، احمد نوراللهی و ماریو بودیمیر توپ های خود را گل کردند. در ادامه مهدی شیری هم ضربه اش را به آسمان زد ولی ضربه چیپ  علی علیپور گل شد.در سمت مقابل هم بهنام برزای گل زد ولی محمد قاسمی‌نژاد و محمدحسین مرادمند ضربات خود را به بالای دروازه فرستادند و ضربه علی نعمتی را هم بیرانوند مهار کرد تا پرسپولیس در پنالتی ها 3-1 و در مجمموع 4-1 برنده شود و به مرحله نیمه نهایی صعود کند تا حریف سپاهان شود.

کلمات کلیدی

پرسپولیس

پدیده

جام حذفی

نظر شما