شناسهٔ خبر: 31250275 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کهگیلویه و بویراحمد؛

رونمایی از نخستین مجله انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی استان

خبرگزاری صداوسیما

از نخستین شماره مجله انگلیسی زبان دانشگاه علوم پزشکی استان با عنوان "مراقبت‌ها و مهارت‌های بالینیک" رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: دعوت ازرونمایی از نخستین مجله انگلیسی دانشگاه علوم پزشکی استان اساتید مشهور ایرانی خارج از کشور، اساتید دارای وجه بین المللی و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سراسر کشور برای عضویت در تحریریه این مجله در ارتقاء و ترقی این نشریه نقش موثری دارد.
اورنگ ایلامی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان با دانشگاه‌های برزیل، ترکیه، روسیه و آرژانتین افزود: یکی از مفاد این تفاهم ‌نامه‌ها انجام فعالیت‌های پژوهشی و نشر پژوهش است که در زمینه توسعه مجله انگلیسی زبان "مراقبت‌ها و مهارت‌های بالینی" می‌توان استفاده کرد.

وی گفت: در صورت رشد و توسعه این مجله انگلیسی امکان درآمد ارزی برای دانشگاه وجود دارد.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: فصلنامه دنا در سال ۸۵ در دانشکده پرستاری آغاز به کار کرد و تا سال ۹۰ منتشر شد که بنا به دلایلی روند انتشار آن متوقف شد.
نازآفرین حسینی با بیان اینکه سال ۹۳ اقدامات لازم برای تغییر نام این مجله با عنوان مهارت‌ها و مراقبت‌های بالینی انجام شد، بیان کرد: در همین سال این نام تصویب و پروانه بهره‌برداری آن صادر شد.
وی با اشاره به انتشار نخستین شماره مجله انگلیسی زبان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با عنوان "مراقبت‌ها و مهارت‌های بالینی" به صورت آنلاین، ادامه داد: این مجله در موضوعات پزشکی، پرستاری، مامایی، پیراپزشکی و مراقبت‌های بالینی فعالیت دارد.
حسینی افزود: هشت مقاله علمی در اولین شماره این مجله انتشار یافته و مجله هم اینک به صورت فصلی منتشر می‌شود که بنا بر این است که با انجام کار‌های لازم روند انتشار در آینده به صورت ماهیانه انجام شود.

نظر شما