شناسهٔ خبر: 31250167 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

75 درصد دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: بر اساس نظر سنجی های انجام شده از بین 100 هزار فارغ التحصیل این دانشگاه، 75 درصد دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی شاغل هستند.

صاحب‌خبر -

محمدحسین امید عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در سمنان با بیان این که مهارت محور بودن آموزش ها وجه تمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی با دیگر دانشگاه های کشور است، افزود: ارائه آموزش های کارگاهی و عملیاتی در دانشگاه های علمی کاربردی موجب شده است تا میزان فارغ التحصیلان به کار گمارده شده این دانشگاه چشمگیر باشد.
وی با بیان این که مهارت آموزی موجب اشتغالزایی می شود، ادامه داد: بر اساس برنامه چشم انداز، تعداد دانش آموختگان مهارتی باید به 30 درصد برسد اما اکنون جمعیت دانشجویان مهارتی کشور کمتر از 600 هزار نفر و در حدود 15 درصد است.

** کاهش 20 درصدی جمعیت دانشجویی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور ابراز داشت: در سال های 1393 و 1394 جمعیت دانشجویی کشور پنج میلیون نفر بود و اکنون جمعیت دانشجویی به کمتر از چهار میلیون دانشجو رسیده است و آمار بیانگر کاهش 20 درصدی این جمعیت است.
وی ادامه داد: امسال به دلیل اجرای نظام جدید آموزشی، هنرستان ها و رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش خروجی دانشگاهی نداشته اند و این موضوع در کاهش جمعیت دانشجویی تاثیر گذاشته است.
امیدی تصریح کرد: به دلیل اجرای نظام آموزشی 6 سه سه در آموزش و پرورش، تحصیل در رشته های فنی حرفه ای و کاردانش از 11 سال به 12 سال افزایش یافته و امسال رشته های کاردانش و فنی حرفه ای فارغ التحصیل نداشته اند.

**واگذاری 350 دانشگاه علمی کاربردی بر اساس تصمیم شورای عالی اداری
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی اداری کشور مبنی بر این که دولت باید به وظایف حاکمیتی خود بپردازد و تصدی گری را به نهادهای ذیربط و بخش خصوصی واگذار کند، اکنون حدود 350 مرکز علمی و کاربردی دولتی حدف شده و در مرحله واگذاری قرار دارد.
امیدی اظهار داشت: اکنون در کشور 600 مرکز علمی و کاربردی وجود دارد که بیش از 13 هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطر نشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی برای کاربردی کردن و ارائه آموزش ها متناسب با علم روز 100 مرکز نوآوری در کنار این دانشگاه ها ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور برای شرکت در اولین دوره جشن فارغ التحصیلی دانش آموختگان دانشگاه علمی و کاربردی استان سمنان به این استان سفر کرد.
اکنون یک میلیون و 700 هزار دانشجو از دانشگاه های جامع علمی کاربردی کشور فارغ التحصیل شدند.
7342/7408

نظر شما