شناسهٔ خبر: 31248721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت الله علوی گرگانی:

فعالیت بسیج جامعه را به موفقیت می‌رساند

قم - یکی از مراجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت فعالیت بسیج،‌ گفت: اگر بسیج به مأموریت‌های خود عمل کند جامعه به موفقیت می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله العظمی محمد علی علوی گرگانی بعد از ظهر دوشنبه در دیدار با اعضای بسیج حسن‌آباد فشافویه شهرستان ری با بیان اینکه بسیجیان دارای امتیاز خاصی هستند، افزود: باید بسیجیان قدر خود را بدانند زیرا بسیجیان همیشه در سراسر جامعه فعالیت‌های مؤثری دارند.

وی بیان کرد: بسیجیان با عمل به مأموریت‌های خود منجر به موفقیت جامعه خواهند شد.

این استاد سطوح عالی حوزه ادامه داد: امروز عراق هم به تبعیت از جمهوری اسلامی نیروی بسیج را ایجاد کرده است چون وجود بسیج همانند رشته‌ای عمل می‌کند که سر رشته آن رهبری و بزرگان دینی حضور دارند.

وی با اشاره به لزوم رعایت تقوا افزود: خداوند فرمود که اگر همه افراد کنار یکدیگر قرار گرفته و ایمان و تقوا داشته باشند آن‌ها را کمک کرده و گناهان آن‌ها را خواهم بخشید.

آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه همه غیر معصومین مرتکب گناه می‌شوند، افزود: هیچ کسی نمی‌تواند بگوید که گناه نکرده است اما باید با کسب رضایت الهی زمینه را برای بخشش گناهان فراهم کنیم.

وی بیان کرد: انسان باید ایمان بیاورد و رسالت و امامت را بپذیرد و تقوا داشته باشد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) افزود: از امام رضا(ع) سؤال شد که تقوا یعنی چه که ایشان در جواب فرمودند که تقوا اجرای واجبات و ترک محرمات است.

وی بیان کرد: هر نعمتی باید در جای خود استفاده شود بنابراین کسانی که از نعمت خدا برای اموری غیر از رضایت خداوند استفاده می‌کنند کافر هستند.

آیت الله علوی گرگانی گفت: روز قیامت همه انسان‌ها حضور پیدا می‌کنند و به اعمال آن‌ها رسیدگی می‌شود و باید در دنیا از خدا بخواهیم که در قیامت بدی‌های ما را نشان ندهد.

نظر شما