شناسهٔ خبر: 31244405 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

گزیده مهمترین اخبار مجلس در ۲۹ بهمن ماه

تعیین منابع تامین پرداخت بدهی های دولت/ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی

تعیین منابع تامین پرداخت بدهی های دولت، واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی، نامگذاری ۲۴بهمن به عنوان «روزمرزبانان»، تجلیل نمایندگان از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله مهمترین اخبار امروز (دوشنبه ۲۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، تعیین منابع تامین پرداخت بدهی های دولت، واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی، نامگذاری ۲۴بهمن به عنوان «روزمرزبانان»، تجلیل  نمایندگان از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن از جمله مهمترین اخبار امروز (دوشنبه ۲۹ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۹بهمن ) مجلس شورای اسلامی به ریاست «علی لاریجانی» آغاز شد. ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق در مورد لایحه بودجه ۹۸ کل کشور دستور کار امروز مجلس است.

گفتنی است نمایندگان در چهارجلسه گذشته به بررسی بخش های درآمدی بودجه ۹۸ پرداختند.

 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه  جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه۲۹بهمن ) مجلس شورای اسلامی و  در بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه ۹۸ در بند "الف"تبصره ۲ ، مصوب کردند، بدهی دولت به بخش‌های خصوصی و تعاونی و نهادهای عمومی غیر دولتی از محل واگذاری اموال و دارایی‌های متعلق به دولت و موسسات و شرکت‌های دولتی به استثنای موارد مصادیق مندرج در اصل هشتاد و سوم قانون اساسی و مشمول واگذاری موضوع قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی مصوب ۲۵/ ۳/ ۱۳۸۷ و الحاقات بعدی از طریق جدول شماره "۱۸" این قانون قابل پرداخت است.

وکلای ملت در ادامه‌  و در  بند "ب" تبصره ۲ مقرر کردند،شرکت های در حال واگذاری در سال ۱۳۹۸ مشمول حکم ماده ۴ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (دو) می‌باشد.

همچنین نمایندگان در ادامه و در بند "ج" تبصره ۲ مصوب کردند، دولت (خزانه داری کل کشور) مکلف است سود سهام خود در شرکت‌هایی که سهم دولت در آنها کمتر از ۵۰ درصد است را وصول و به ردیف شماره ۱۳۰۱۰۸ جدول شماره پنج این قانون واریز کنند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه ۲۹بهمن) در بندهای درآمدی لایحه بودجه ۹۸ و در بندالحاقي۱ به تبصره ۲ مصوب کردند،وزارت ورزش و جوانان مكلف است با همكاري سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان خصوصي سازي حداكثر تا پايان شهريور ماه 1398، شرايط پذيرش دو شركت فرهنگي- ورزشي پرسپوليس و استقلال را در بازار پايه فرابورس فراهم نمايد. پس از پذيرش در بازار پايه فرابورس و عرضه پنج‌درصد (5%) سهام هريك از دو شركت جهت كشف قيمت، پنجاه و يك‌درصد (51 %) سهام آنها به صورت بلوكي و باقي سهام به صورت خرد عرضه مي­ شود.

پیش از تصویب این تبصره نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیهدر مجلس شورای اسلامی گفت:  استقلال و پرسپولیس دارای طرفداران بسیاری هستند، اما طرفداران‌شان به اندازه طرفداران تیم تراکتورسازی تبریز نمی‌رسد!

حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان نیز در پاسخ به قاضی‌پوربه مزاح گفت: ضمن احترام به آقای قاضی‌پور و مردم تبریز، لازم است بگویم فعلاً تیم سپاهان قهرمان لیگ برتر است!

 حسن کامران نماینده مردم اصفهان نیز در هنگام بررسی این تبصره گفت:  گویا طرفداران لپ سرخ‌ها در دولت بیشتر هستند!

 

«حسینعلی حاجی دلیگانی»، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز (دوشنبه۲۹بهمن) مجلس شورای اسلامی در اظهاراتی با تسلیت شهادت جمعی از پاسداران در حادثه تروریستی اخیر خاش به زاهدان گفت: پیشنهاد می‌کنم روز ۲۴ بهمن روز شهادت این مرزبانان به عنوان «روز مرزبانان» نامگذاری شود.

 

در ادامه جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه 29 بهمن تعدادی از دانشجویان جامعه المصطفی از کشورهای ژاپن و جمهوری چک از مجلس شورای اسلامی بازدید کردند.

 

این دانشجویان برای آشنایی با دین اسلام در دوره یک ماهه به قم سفر کرده و از اصفهان و تهران نیز بازدید کردند.

«محمدباقر نوبخت» در جلسه علنی  صبح امروز (دوشنبه۲۹بهمن ) مجلس در جریان بررسی تبصره ۳ لایحه بودجه ۱۳۹۸ در مخالفت با حذف بند مربوط به تعیین سقف جذب تسهیلات خارجی (فاینانس)، گفت: ما اجازه داریم برای اجرای طرح‌ها از منابع خارجی استفاده کنیم و این امر با استقلال ما تضادی ندارد. در قانون برنامه ششم توسعه،نیز  مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرده است تا ۶۵ میلیارد دلار از منابع خارجی برای توسعه طرح‌ها استفاده کند.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت:  استفاده از فاینانس برای احداث و توسعه طرح‌ها در قانون برنامه ششم توسعه آمده است و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است. این‌که مطرح می‌شود چقدر از منابع خارجی برای پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها در سال گذشته استفاده شده است بنده دستور می‌دهم لیست آن را تا آخر امروز در اختیار نمایندگان قرار دهند. امسال نیز ما از ۶۵ میلیارد دلاری که در قانون برنامه به دولت اجازه داده شده برای توسعه و احداث طرح‌ها از فاینانس استفاده کند ما سقف ۳۰ میلیارد دلار در نظر گرفته‌ایم.

 

نوبخت ادامه داد: از سوی دیگر برای اجرایی شدن فاینانس‌ها باید مراحلی طی شود و گاهی یکسال طول می‌کشد تا سقف مجوز گرفته شده عملی شود. آنگاه ما نمی‌توانیم در بودجه سال بعد بگوییم که فاینانس‌های سال گذشته نباید در نظر گرفته شود، چرا که ما براساس مجوزی که مجلس شورای اسلامی به ما داده با طرف‌های خارجی صحبت کرده‌ایم و شرایط پس از مدتی فراهم شده است.

 

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ ۲۲۱ نفر از نمایندگان مجلس را در مورد حضور پر شور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را قرائت کرد. در متن این بیاینه که توسط احمد امیرآبادی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۹بهمن ) مجلس شورای اسلامی قرائت شد آمده است: 

«بسم الله الرحمن الرحیم

بیانیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تقدیر از حماسه حضور مردم در راهپیمایی "۲۲ بهمن ماه"

حضور حماسی و انقلابی مردم همیشه در صحنه در راهپیمایی "۲۲ بهمن" تجدید میثاقی دوباره با آرمان‌های شهدا و امام شهیدان و نیز مقام معظم رهبری اسلامی بود و برگ زرین دیگری در تاریخ پر افتخار ملت بزرگ و غیور ایران که در چهلمین بهار آزادی و عزت و پیروزی انقلاب اسلامی در مقابل چشم جهانیان به منصه ظهور رسید، ما نمایندگان و خادمان شما در مجلس شورای اسلامی به درگاه خداوند متعال ابراز افتخار به وجود ملتی هوشیار از جوشش ایمان و تجلی بصیرت و حضور ملتی آگاه در راهپیمایی دشمن شکن روز ۲۲ بهمن که نمایش وحدت و اتحاد اقتدار ملت ولایتمدار ایران اسلامی بود، قدردانی می‌کنیم. حمایت همه جانبه مردم و نیز لحظه شناسی مدیران سازمان صدا و سیما که همانند همیشه نقش مؤثری در نمایش حضور مردم در صحنه‌های انقلاب به ویژه‌ راهپیمایی ۲۲ بهمن ایفا کردند، بزرگترین نعمت الهی است که باید ضمن شکرگزاری از درگاه خدا تمامی مسئولان با خدمت گزاری صادقانه سپاسگزار این همه شور و شعور وصف ناپذیر و درایت ملت فهیم و قهرمان ایران اسلامی باشد.»/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما