شناسهٔ خبر: 31244253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر:

فاطمه بنی‌کلاب اولين مرثيه خوان عاشورا و مدافع ولایت بود

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر گفت: فاطمه بنی‌کلاب مادر حضرت ابوالفضل عباس (ع) از اولين مرثيه خوانان عاشورا و مدافع ولایت بودن را معنا کرد.

صاحب‌خبر -

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در حاشیه بازید از نمایشگاه عکس مفهومی «تروریست» که به همت کانون فرهنگی و هنری توحید برپا شده بود، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بوشهر، اظهار کرد: فاطمه بنی‌کلاب مادر حضرت ابوالفضل عباس (ع) از اولين مرثيه خوانان عاشورا و مدافع ولایت بودن را معنا کرد.

 

حادثه کربلا صحنه دفاع و جانبازي در راه دين خدا بود

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه تربيت ولايي فرزندان الگوي اهل بيت(ع) براي بانوان است، افزود: حادثه کربلا پر از حماسه است و لحظه لحظه آن سرشار از ايثار، مردانگي، جانبازي در راه دين خدا است اما در بعد ديگر ايفاي نقش ممتاز بازماندگان حادثه کربلا در جهت رساندن پيام اين مجاهدت ها و به اهتزاز درآوردن اين پيام ها در مقابل حکام جور تا پايان تاريخ است و بخشي از اين نقش مرهون حضرت ام البنين(س) است.

 

دعا راه ارزشی خدا برای انسان ها است

آیت الله صفایی بوشهری در پایان با اشاره به اینکه حضرت امرالمومنین امام علی (ع) فرمود «دعا موج بلا را دفع می کند»، بیان کرد: اگر می خواهید خدا راه ارزشی برای انسان ها ایجاد کند راهش دعای مومنین در حق یکدیگر است.

 

نظر شما