شناسهٔ خبر: 31244177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

متخلفان ارزی در بوشهر ۵ میلیون یورو جریمه نقدی شدند

R41363/P/S6,53/CT11

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر با اشاره به تشکیل ۲۱ پرونده در عدم ایفای تعهدات ارزی صادر و واردکنندگان کالا گفت: متخلفان در استان بوشهر به ۵ میلیون یورو، ۱.۷ میلیارد یوان چین، ۷.۲ میلیون لیر ترکیه و ۴۱ میلیون وون کره جنوبی جریمه نقدی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، زهرا افضلی‌نیا ظهرامروز در نشست با خبرنگاران در بوشهر با اشاره به تسریع رسیدگی به پرونده‌های تخلف اقتصادی اظهار داشت: در این راستا شعبه‌های ویژه‌ای در اداره کل تعزیرات حکومتی استان بوشهر تشکیل و پرونده‌های مختلف اقتصادی رسیدگی می کنند.

وی از تشکیل پرونده تخلف در کالا و خدمات در تعزیرات حکومتی خبر داد و بیان کرد: در 10 ماه امسال 4 هزار و 19 پرونده تخلف عرضه کالا و خدمات صنفی تشکیل که به 3 هزار و 854 پرونده رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر با بیان اینکه متخلفان صنفی استان بوشهر 146 میلیارد ریال جریمه شدند خاطر نشان کرد: در عرصه مبارزه با قاچاق کالا در 10 ماه امسال یک‌هزار و 627 پرونده قاچاق در استان بوشهر تشکیل شده که به یک‌هزار و 611 پرونده رسیدگی و حکم صادر شده است.

افضلی‌نیا با اشاره به صدور احکام پرونده‌های قاچاق کالا در استان بوشهر افزود: پرونده‌های قاچاق در 10 ماه امسال به 554 میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

وی، با اشاره به رسیدگی به پرونده‌های تخلف در عرصه بهداشت و درمان تصریح کرد: در مدت یاد شده یک‌هزار و707 پرونده در عرصه تخلف بهداشتی و درمانی در تعزیرات حکومتی استان بوشهر تشکیل شده که یک‌هزار و 674 پرونده آن مختومه و محکومان به 3.5 میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر با تاکید بر برخورد  تخلف فروشندگان گوشت مرغ افزود: قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ 11 هزار و 500 تومان اعلام شده که در این زمینه فروشندگان این ماده پروتئینی از تولید تا عرضه باید قیمت تعیین شده را رعایت کنند در غیر این صورت پرونده گران‌فروشی برای عرضه کنندگان گوشت مرغ تشکیل می‌شود.

افضلی‌نیا با تاکید بر برخورد قاطع با فروشندگانی که گوشت مرغ بالاتر از هر کیلوگرم 11 هزار500 تومان به فروش می‌رسانند گفت: در این زمینه تاکنون 23 پروند تشکیل شده و گران فروشان جریمه نقدی می‌شوند.

وی تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند که گوشت مرغ بالاتر از هر کیلوگرم 11 هزار و 500 تومان در مرکز عرضه این کالا نخرند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان بوشهر به  تشکیل پرونده در عدم ایفای تعهدات ارزی صادر و واردکنندگان کالا پرداخت و گفت: در پی شکایت بانک‌های عامل مبنی بر عدم ایفای تعهدات ارزی صادر و واردکنندگان کالا 21 پرونده در این زمینه تشکیل شد.

افضلی‌نیا با اشاره به تشکیل 21 پرونده در عدم ایفای تعهدات ارزی صادر و واردکنندگان کالا گفت: با تشکیل این پرونده‌ها، متخلفان به 5 میلیون یورو، 1.7 میلیارد یوان چین، 7.2 میلیون لیر ترکیه، 2 میلیون درهم و 41 میلیون وون کره جنوبی محکوم شدند.

انتهای پیام/ ت

نظر شما