شناسهٔ خبر: 31237691 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اصفهان| ذوب‌آهن و الغرافه؛ پرش از دیوار سخت

R41346/P/S6,51/CT7

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در مرحله اصلی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ به مصاف الغرافه قطر می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، تیم فوتبال ذوب‌آهن روز سه‌شنبه 30 بهمن‌ماه در مرحله‌ اصلی پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا 2019 به مصاف تیم الغرافه قطر می‌رود.

ذوب‌آهن برای صعود به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الغرافه قطر رفته و از سد این تیم بگذرد. سبزپوشان اصفهانی که هفته گذشته در مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان میزبان تیم الکویت بودند، در یک دیدار نزدیک موفق شدند تا با یک گل از سد این تیم بگذرند و حریف تیم متمول قطری در مرحله اصلی‌ پلی‌آف شوند.

ذوب‌آهن مقابل الغرافه کار سختی را پیش‌رو دارد فاصله 2 تیم از نظر کیفیت بازیکنان و امکاناتی که در اختیار دارند، زیاد است. عملکرد ذوب‌آهن در فصل جاری نشان داده است که این تیم در خط حمله خود با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده و از طرف دیگر کمبود مهره‌های هجومی تأثیرگذار موجب شده است تا منصوریان در اجرای تاکتیک‌های هجومی‌اش با مشکل روبه‌رو شود.

نقطه قوت ذوب‌آهن برای این بازی را می‌توان دفاع تیمی منظم در کنار دوندگی بالای بازیکنان خط میانی این تیم دانست. بازگشت محمدرضا حسینی به ترکیب ذوب‌آهن در کنار حضور بازیکنان شوت‌زنی مانند حدادی‌فر و سیلوا می‌تواند در بهتر شدن آهنگ حرکتی این تیم تأثیرگذار باشد.

ذوب‌آهن در این دیدار باید مقابل تیمی به میدان برود که در فاز هجومی از قدرت بالایی برخوردار بوده و در خط میانی و حمله خود از ستاره‌هایی مانند ولادیمیر وایس، مهدی طارمی، دیگو آمادو و غیره بهره می‌گیرد. سرعت بالای الغرافه در فاز هجومی در کنار تکنیک و خلاقیت بالای مهاجمان این تیم، آنها را در هنگام حمله به شدت خطرناک کرده است. با این حال نقطه ضعف اصلی الغرافه، خط دفاعی‌اش است. الغرافه با وجود برخورداری از مدافعانی مانند لوکاس مندز در خط دفاعی با مشکلات زیادی روبه‌رو است و در طول 16 بازی که در لیگ ستارگان قطر انجام داده است، 30 گل را دریافت کرده و عملکرد ضعیفی در فاز دفاعی داشته است.

فاکتورهای موثر ذوب‌آهن برای بازی فردا برخورداری از ساختار دفاعی، منظم، دوندگی بالای بازیکنان و قدرت گردش توپ ذوبی‌ها است که منصوریان با اتکا به آنها می‌تواند به دنبال کسب نتیجه دلخواه باشد.

شاگردان منصوریان مقابل الغرافه باید کاملاً هوشیارانه عمل کنند و حق کوچک‌ترین اشتباهی را مقابل مهاجمان این تیم ندارند. در فاز هجومی ذوبی‌ها اگر در زدن ضربات آخر دقت بیشتری داشته باشند می‌توانند از خلأهای خط دفاعی الغرافه بهترین بهره را ببرند. بدون شک چالش اصلی منصوریان نیز در این دیدار حل مشکل گلزنی تیمش خواهد بود. باید دید این مربی جوان می‌تواند ذوب‌آهن را به مرحله گروهی رقابت‌ها برساند یا نتیجه تلخ دیگری در کارنامه وی رقم خواهد خورد.

برترین گلزنان:

مهدی طارمی و ولادیمیر وایس با 6 گل و ماریون سیلوا در ذوب‌آهن با 2 گل برترین گلزنان 2 تیم هستند.

مصدومان و محرومان:

هر 2 تیم بازیکن محرومی برای این دیدار ندارند. ذوب‌آهن اما خلعتبری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

اتفاق ویژه:

تقابل بازیکنان ذوب‌آهن و مهدی طارمی می‌تواند از جذابیت‌های خاص این دیدار باشد.

ترکیب احتمالی الغرافه قطر:

یوسف حسن، معاذ السامی، احمد علاءالدین، یوسف مفتاح، لوکاس مندز، عثمان الیهری، ولادیمیر وایس، مهند الشمری، سعید الحاج، مهدی طارمی، عبدالعزیز حاتم

سرمربی: کریستین گورکوف

ترکیب احتمالی ذوب‌‌آهن ایران:

رشید مظاهری، محمد نژادمهدی، هادی محمدی، مسعود ابراهیم‌زاده، میلاد فخرالدینی، حمید بوحمدان، قاسم حدادی‌فر، ماریون سیلوا، مهران درخشان‌مهر، کریستین اوساگوانا و ارسلان مطهری

سرمربی: علیرضا منصوریان

انتهای پیام/ح

نظر شما