شناسهٔ خبر: 31235338 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آغاز داوری و بررسی آثار جشنواره قلم در هرمزگان

رئیس اداره مدارس غیردولتی و توسعه ی مشارکتهای مردمی آموزش و پرورش هرمزگان از شروع داوری جشنواره قلم خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان رامش فرزام برگزاری این جشنواره رافرصتی برای ارتقا و تثبیت آموزش از راه دور دانست و اظهار داشت :این جشنواره برای دومین بار در کشور در حال برگزاری است و اختتامیه آن نیز بهار 98 در مشهد مقدس برگزار می شود .

وی افزود : جشنواره قلم فرصتی است که موجب ارتقا  و تثبیت آموزش از راه دور در جایگاه شایسته خود می شود و فضایی فراهم شده تا مدارس ، توانایی ها ، ظرفیت ها و شایستگی های خود را شناسایی و از طریق رسانه به افکار عمومی معرفی کند .

رئیس اداره مشارکتهای مردمی با بیان اینکه در هرمزگان  2100 نفر  در 31 مدرسه  پسرانه و  دخترانه  مشغول تحصیل هستند یادآورشد: این جشنواره شامل بخش های دانش آموزی، معلمین، طرح نگار و  خبرنگاران  می باشد که با محورهای حمایت از  کالای ایرانی، تقویت و توسعه ی کار آفرینی با بهره گیری فناوری نوین و کسب و کار نوین برگزارگردید .

فرزام همچنین گفت:دانش آموزان در بخش نگاره ،کار آفرینی، معلمین در بخش تولید محتوا وتالیف کتب ، اولیا در بخش نگاره نویسی و خبرنگاران در بخش خبر شرکت کرده اند و خبرنگاران تا پایان اسفندماه فرصت دارند آثار خود را ارسال نمایند.

وی  با اشاره به شرایط شرکت کنندگان در این جشنواره یاد آور شد: تمامی دانش آموزان فعلی مدارس آموزش از راه دور داخل و خارج کشور، معلمان ،عوامل اجرایی شاغل در مدارس آموزش از راه دور، خبرنگاران فعال ، و در بخش طرح نگار تمامی پرسنل اداری ، مدیران،موسسان ، رابطین ، کارشناسان و کارشناس مسولان ،دانش آموزان کنونی و سال های گذشته و والدین دانش آموزان امکان ثبت خاطرات خود را داشتند.

 رئیس اداره مشارکتهای مردمی هرمزگان همچنین با اشاره به شاخص های داوری جشنواره بیان داشت: جدید و نو بودن طرح و ایده کسب و کار ارائه شده،مبتنی بر پژوهش و یافته های علمی، کاربردی بودن و قابلیت اجرا داشتن، استفاده از فناوری نوین و انطباق با نیازهای بومی محلی از جمله شاخص های این جشنواه است.

فرزام  مبنای ارزیابی خاطرات را جذابیت و روانی قلم، استحکام نثر، کلی گری در روایت، فضا سازی و توجه به نکات ویژه بیان کرد.

نظر شما