شناسهٔ خبر: 31233321 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

تهران-ایرنا-ایران در ثبت شهرهای صنایع دستی از جهانیان پیشی گرفت،22 طرح دریایی و بندری در هرمزگان بهره برداری شد،امتیاز ایران در شاخص ادراک فساد نگران کننده نیست،با دستور رییس جمهوری بهره برداری از 40 طرح در هرمزگان آغاز شد و ایالت کالیفرنیا از ترامپ شکایت می کند ازمهمترین خبرهای 12 ساعت گذشته ایرنا بود.

صاحب‌خبر -

اخبار داخلی
*********
کیش-وزیر اطلاعات با اشاره به ظرفیت ها و قابلیت های جزیره کیش گفت: با ایفای نقش صحیح سرمایه گذاران و بهره گیری از ظرفیت ها، این جزیره می تواند موتور محرکه اقتصاد کشور باشد.

یزد-معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری سهمیه ایران برای ثبت جهانی آثار تاریخی از سوی یونسکو را در هر سال یک اثر اعلام کرد.

کرج-رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران از گذشته های دور در تولید پوشاک و صنعت نساجی و مواد غذایی در جهان سرآمد بوده است، گفت: امروز باید این جایگاه ارزشمند را احیاء کنیم.

شیراز-رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی گفت: 10 شهر ایران به عنوان شهرهای جهانی در حوزه صنایع دستی ثبت شده اند که این کشور را از این نظر در جایگاه نخست قرار داده است.

کرج-معاون سازمان تعزیرات حکومتی کشور با اشاره به وضعیت تولید،اقتصاد و بازار گفت: مداخله تعزیراتی، قضایی و سایر دستگاه های نظارتی کشور بر بازار و تولید راهبردی و تسهیل گرانه است.

بندرعباس-با ابلاغ دستور رییس جمهوری از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس و با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل بنادر و دریانوردی در پیشرفته ترین پایانه کانتینری ایران در بندرشهید رجایی، بهره برداری همزمان از 22 طرح دریایی و بندری هرمزگان آغاز شد.

تهران-عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجمین شب از سی وچهارمین جشنواره موسیقی فجر به سالن سوره حوزه هنری آمد و به تماشای موسیقی اقوام ایرانی نشست.

شیراز-معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: صادرات صنایع دستی کشور پارسال 500 میلیون دلار بود که با برنامه ریزی صورت گرفته، درآمدزایی از این بخش تقویت می شود.

مشهد-مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نهمین جشنواره دانشگاهی 'حرکت' در سال جاری با حضور 85 دانشگاه برتر خارجی برگزار شد.

اهواز-رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه بیش 16 میلیون تن محصولات کشاورزی در این استان تولید می شود،گفت: حدود 18 درصد محصولات کشاورزی استراتژیک کشور در این استان تولید و برنامه ریزی برای افزایش تولیدات صورت گرفته است.

تهران-عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معتقدم نیازی به شفافیت آرا اعضا مجمع تشخیص مصلحت نیست؛ چرا که رهبری این اعضا را انتخاب می کنند، به همین دلیل نظر اعضا برای ما قابل قبول است و اکنون بررسی کارشناسی درباره لوایح اف ای تی اف نیز ادامه دارد.

تهران-هیات وزیران در جلسه روز یکشنبه خود به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری با تدوین لایحه ای، تعدادی از مواد قانون مالیات‌های مستقیم را اصلاح کرد.

تهران-همسو با سیاست های دولت برای حفظ اشتغال و حمایت از تولید ملی، بانک صنعت و معدن با هدف تسهیل تامین مالی قطعه سازان گروه سایپا روز 28 بهمن قراردادی را به ارزش چهار هزار میلیارد ریال امضا کرد.

اصفهان-رییس بازرسی کل کشور گفت: امتیاز کشورمان در شاخص ادراک فساد از 100، 28 است و با وجودی که چندان مناسب نیست اما نگران کننده نمی باشد.

بندرعباس-بهره برداری از40 طرح بزرگ اقتصادی در هرمزگان با سرمایه گذاری 60 هزار میلیارد ریال شامگاه یکشنبه با دستور رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانسی و همزمان آغاز شد.

تهران-معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مذاکره با شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) برای واگذاری چند شرکت به تعاونی ها خبر داد.

اخبار خارجی
*********
تهران-دادستان کل کالیفرنیا گفت که این ایالت به زودی از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به خاطر اعلام وضعیت اضطراری ملی برای تامین هزینه ساخت دیوار مرزی، به دادگاه فدرال شکایت خواهد کرد.

تهران-طالبان یکشنبه شب اعلام کرد که دیدار هیاتی از این گروه با «زلمای خلیل زاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح را که قرار بود روز دوشنبه به میزبانی پاکستان برگزار شود، لغو کرد.

تهران-منابع خبری گزارش دادند که شماری از فعالان سیاسی عربستانی زندانی در این کشور در اعتراض به شرایط نامناسب زندان های این کشور و برخورد نامناسب با آنها دست به اعتصاب غذا زدند.

تهران-«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن یکشنبه شب در دیدار با «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن موافقت انصارالله با طرح استقرار مجدد نیروهای بین المللی در الحدیده را اعلام کرد.

تهران-منابع خبری گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با تصویب قانونی 138 میلیون دلار از درآمدهای تشکیلات خودگردان فلسطین را به بهانه پرداخت حقوق به خانواده اسرای فلسطینی مصادره کرد.

تهران-منابع خبری گزارش دادند که امارات متحده عربی قراردادهای خرید تسلیحات نظامی به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون دلار با تعدادی از شرکت های بین المللی امضا کرده است.

بغداد-رهبران عراق در دیدار «جوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا با آنها، بار دیگر توافقات دوجانبه و موضع خود درباره ماموریت نیروهای آمریکایی و ائتلاف مدعی مبارزه با داعش را گوشزد کردند.

مسکو-معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرده است که کشورهای عراق و لبنان علاقه مند هستند به عنوان ناظر در روند مذاکرات آستانه شرکت کنند.

بغداد-فرمانده تشکیلات بسیج مردمی (الحشدالشعبی) در محور شمال عراق گفت که حضور نظامیان آمریکایی در پایگاه «کی وان (K1)» به طرز محسوسی افزایش پیدا کرده است.

تهران-در ادامه نشست کمیته دائمی امور فرهنگی و اجتماعی مجمع مجالس آسیایی در بانکوک، نشست کارگروه بررسی تشکیل پارلمان آسیایی (AP) به ریاست آقای کوهکن عضو گروه APA مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

تهران-سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن در دیدار با 'مارتین گریفیتس' نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن بار دیگر بر آمادگی کامل این جنبش بر اجرای توافقنامه صلح سوئد تاکید کرد.

تهران-عربستان فرمانده تیپ ملک عبدالعزیز را به خاطر شکست خوردن از ارتش و کمیته های مردمی یمن برکنار کرد.

تهران-«آدام شیف» رئیس دموکرات کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که «شواهد بسیار قانع کننده ای» درباره تبانی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ در سال 2016 با روسیه وجود دارد.

تهران-چند روز پس از آنکه کنگره رای به پایان حمایت نظامی آمریکا از جنگ عربستان علیه مردم یمن داد، یک فرمانده ارشد آمریکایی اعلام کرد که کشورش همچنان از این جنگ حمایت می کند.

تهران-'محمدبن سلمان' ولیعهد سعودی روز یکشنبه به پاکستان سفر و در دیدار با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان تعدادی قرارداد و تفاهم نامه اقتصادی به ارزش 20 میلیارد دلار امضا کرد.
شبک**1392

نظر شما