شناسهٔ خبر: 31232921 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

پرسپولیس– پدیده در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی

جنگ سوم

صاحب‌خبر -


پرسپولیس و پدیده یکبار دیگر در این فصل به هم رسیدند. مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی در حالی از ساعت ۱۷:۱۵ امروز پیگیری می‌شود که پرسپولیس دوباره در ورزشگاه آزادی میزبان پدیده است؛ دیداری که علیرضا فغانی به همراه محمدرضا ابوالفضلی و آرمان اسعدی قضاوت آن را برعهده دارد. دو تیم 17 بهمن ماه در هفته شانزدهم لیگ برتر مقابل هم صف‌آرایی کردند و این بار در جام حذفی برابر هم قرار می‌گیرند.
پرسپولیس و پدیده فصل جاری لیگ برتر را با تقابلی که در همه هفته داشتند، آغاز کردند. در آن بازی که در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار شد، سرخپوشان پایتخت با تک گل علی علیپور از روی نقطه پنالتی با 3 امتیاز به تهران بازگشتند و در بازی برگشت هم که 12 روز پیش بود، این برتری را  با نتیجه ۲ بر صفر و با گل‌های علیپور (پنالتی) و سیامک نعمتی تکرار کردند اما قطعاً این مسابقه با دیدارهای قبلی‌شان قابل مقایسه نیست و دو تیم با شرایط متفاوتی در جام حذفی گام به میدان می‌گذارند. پرسپولیس هفته گذشته استقلال خوزستان را ۲ بر صفر شکست داد اما پدیده با تساوی بدون گل مقابل نفت آبادان متوقف شد.
شاگردان برانکو در جام حذفی، ابتدا برابر نود ارومیه (1-0) به پیروزی رسیدند و در ادامه سپیدرود را هم (1-0) شکست دادند تا به این مرحله برسند اما پدیده مسیر سخت‌تری را پیموده است. مشهدی‌ها ابتدا ذوب آهن را (2-1) و سپس فولاد خوزستان را (3-2) از پیش رو برداشتند تا حریف پرسپولیس در این مرحله شوند و حالا باید دید در تقابل سوم کدامیک از دو تیم برنده می‌شود تا حریف سپاهان در نیمه نهایی جام حذفی شود. آیا برانکو بازهم شاگرد سابقش را در تیم ملی شکست خواهد داد یا این گل‌محمدی است که به مهم‌ترین برد این فصل خود دست پیدا می‌کند؟
نکته‌ای که درخصوص این بازی باید به آن اشاره کرد، این است که پرسپولیس با 5 عنوان قهرمانی در جام حذفی (پس از استقلال تهران با 7 قهرمانی) دومین تیم پرافتخار این رقابت‌هاست اما باید در مقابل تیمی قرار بگیرد که اگرچه هنوز عنوانی در فوتبال ایران کسب نکرده اما این فصل در وضعیت خوبی قرار دارد. البته یحیی گل محمدی سرمربی پدیده در جام حذفی موفق بوده و پیش از این
2 قهرمانی با ذوب آهن به عنوان سرمربی را در کارنامه خود دارد. پرسپولیس و پدیده پیش از این تنها یک بار در جام حذفی به مصاف هم رفته‌اند. دیداری که در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی فصل 93-92 شکل گرفت و سرخپوشان پایتخت با هدایت علی دایی به یک پیروزی پرگل (5 -1) دست یافتند.
برانکو: فعلاً گزینه قهرمانی نیستیم
برانکو در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پدیده گفت:«برنامه‌ها فشرده است و الان باید در جام حذفی بازی کنیم. بعد از مدت زیادی، فعلاً گزینه قهرمانی نیستیم. نه به خاطر اینکه نمی‌خواهیم ببریم بلکه جام حذفی پر از مسائل غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است هر اتفاقی در آن بیفتد. نمونه‌اش داماش گیلان است که به فینال این رقابت‌ها صعود کرده است. ما به دنبال این هستیم که به فینال صعود کنیم و قهرمان شویم. البته راه سختی خواهیم داشت و اگر پدیده را ببریم، با سپاهان بازی داریم.» گل محمدی مدعی شده که مهدی ترابی نمی‌تواند بازی کند. واکنش سرمربی پرسپولیس به این موضوع چنین بود:«هیچ کسی به من اطلاع نداده که او نمی‌تواند بازی کند.» برانکو درباره مسائل مالی هم گفت:«وضعیت مالی مثل همه جای دیگر خوب نیست و بیشتر از این نمی‌توانم چیزی بگویم.»
 گل‌محمدی: برای ترابی استعلام گرفتیم
یحیی گل‌محمدی هم در نشست خبری گفت: «داستان جام حذفی با لیگ تفاوت دارد. بازی سختی در پیش داریم. نباید اشتباهات تأثیرگذار و بزرگ داشته باشیم. هفته قبل روی اشتباهات خودمان گل خوردیم و بازی را واگذار کردیم. بازیکنان ما آماده هستند و امیدوارم بازی با پرسپولیس یک بازی جذاب از آب در بیاید که همه از آن لذت ببرند.» سرمربی پدیده با استناد به قانون، به حضور مهدی ترابی در بازی امروز ایراد وارد کرد:«ما باید بدانیم ترابی می‌تواند بازی کند یا خیر، این قانونی است که در یوفا اجرا می‌شود که یک بازیکن نمی‌تواند در دو تیم مختلف در یک دوره جام حذفی بازی کند. ما فقط استعلام گرفتیم اما هنوز جوابی به ما ندادند.» سرمربی پدیده درباره اشتباهات داوری هم گفت: «بحث داوری در فوتبال ما داغ است. این موضوع باعث عدم تمرکز روی داوری می‌شود. ما باور داریم که داوران خوبی داریم. آنها احتیاج به حمایت بیشتری دارند. البته تیم‌ها هم هزینه‌های زیادی انجام داده‌اند و اگر قهرمان نشوند، کار سخت می‌شود. برای این بازی با حضور علیرضا فغانی هیچ نگرانی ندارم و اگر سوت اشتباهی به ضرر تیم ما زده شود، مطمئنم سهوی بوده است.»
گفتنی است محسن خلیلی مدیر تیم فوتبال پرسپولیس در خصوص وضعیت ترابی گفت: «با توجه به آنچه درجلسه هماهنگی پیش از بازی مطرح و صورتجلسه شده، نه مهدی ترابی و نه هیچ یک از دیگر بازیکنان پرسپولیس مشکلی برای بازی با پدیده ندارند. ما هیچ بازیکن محرومی نداریم و خاطر هواداران از این جهت آسوده باشد.»

نظر شما