شناسهٔ خبر: 31228500 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کشورهاي منطقه نياز به حضور قدرت هاي غيرمنطقه اي ندارند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - بندرعباس- ايرنا- رييس جمهوري با بيان اينکه امروز ايران مي تواند قدرت منطقه باشد، گفت: امروز جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي دوست در کنار همديگر يک قدرت دفاعي سرافراز در آبهاي منطقه هستند و نيازي به متجاوزان و حضور نامشروع قدرت هاي غيرمنطقه اي ندارند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني عصر يکشنبه در آيين رونمايي از زير دريايي فاتح در بندرعباس ضمن تبريک و تهنيت به نيروي دريايي ارتش و فرماندهي کل قوا، از پيشرفت هاي بسيار مهم و سرنوشت ساز در قدرت دفاعي کشور قدرداني کرد.
وي ادامه داد: بي ترديد نيروي درياي قدرتي است که مي تواند صدها مايل دورتر از منافع کشور از آبهاي بين المللي حراست و حفاظت کند.
رييس جمهوري افزود: اين نيرو نه تنها ازسواحل در خليج فارس، درياهاي عمان و خزر و دهانه اقيانوس بلکه در آبهاي بين المللي با اقتدار خود از منافع کشور و امنيت کشتيراني به نفع ملت ايران حضور مي يابد؛ پس جايگاه ارتش تاثيرگذار و داراي يک جايگاه ويژه است.
روحاني تصريح کرد: در دوران 40 ساله انقلاب اسلامي از دوران دفاع مقدس و بعد از آن، رشادت ها و فداکاري ها و به ويژه حرکت در زمينه خودکفايي براي ملت جاي قدرداني و افتخار است.
وي اظهار داشت: شايد فشارهاي دشمن در دوران جنگ تحميلي و تحريم هاي دشمن محرک بيشتري بود براي آنکه ما بتوانيم در صنعت دفاعي و صنعت دريايي سطحي و زيرسطحي به خود متکي شويم.
رييس جمهوري گفت: اگر سلاح به صورت ارزان و عادي در اختيار کشور ما قرار مي گرفت شايد با اين شتاب و با انگيزه دنبال ساخت صنعت بومي براي اين کشور نبوديم.
حجت الاسلام والمسلمين روحاني ادامه داد: امروز خوشبختانه جمهوري اسلامي ايران در حوزه زميني، دريايي و هوايي کاملا متکي به خود است و در دهه هاي اخير هيچ گاه قدرت ايران در اين حد از پيشرفت نبوده است.
وي ياد آور شد: در قرن هاي اخير به اندازه امروز ما از اين سطح توانمندي برخوردار نبوديم و همه اين مرهون تلاش هاي ارتش، سپاه پاسداران و نيروهاي بسيج کشور است و اين تلاش ها توانمندي دفاعي کشور را چند برابر کرده است.
وي اظهار داشت: قدرت امروز ايران مي تواند قدرت منطقه باشد، امروز جمهوري اسلامي ايران و کشورهاي دوست در کنار همديگر يک قدرت دفاعي سرافراز در آبهاي منطقه هستند و نيازي به متجاوزان وحضور نامشروع قدرت هاي غيرمنطقه اي ندارند.
روحاني افزود: بندرعباس و همه مناطق جنوبي ايران و همه آبهاي سرزميني ما شاهد و گواه دفاع نيروهاي مسلح ما از کشتيراني آزاد در اين منطقه و رسيدن انرژي به سراسر جهان هستند و اين نشان دهنده اين است که قدرت ايران تهديدي براي ساير کشورها نيست.
وي يادآور شد: امروز ايران هم سازنده ناوچه هاي مختلف در کلاس هاي مختلف و هم سازنده زيردريايي است و اين توانمندي جمهوري اسلامي ايران را نشان مي دهد.
وي اضافه کرد: نيروهاي مسلح باهمه وجود به مردم قول مي دهند که از سرزمين و آبهاي آنها دفاع کرده و در مقابل متجاوزان مي ايستند.
رييس جمهوري در پايان از تلاش ها و پيشرفت هاي نيروي درياي ارتش جمهوري اسلامي ايران و مهندسان و کارکنان اين نيرو تشکر و قدرداني کرد.
9887 /6048
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما