شناسهٔ خبر: 31223716 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در نشست علنی امروز مجلس مطرح شد

تذکر نماینده اهر به وزیر تعاون در مورد عدم بهر‌ه مندی اکثریت اقشار آسیب‌پذیر از بسته‌های حمایتی

نماینده مردم اهر در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد که چرا بخش عمده‌ای از فقرا و اقشار آسیب‌پذیر از دریافت بسته‌های حمایتی محروم شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور در جلسه علنی امروز عصر مجلس (یکشنبه ۲۸ بهمن ۹۷) توسط علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس قرائت شد که این تذکرات به شرح زیر است.

نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد به وزیر صنعت لزوم بازنگری در نحوه اعلام قیمت خودرو و جلوگیری از افزایش شدید آن که در پی اتخاذ تصمیم وزارت مذکور مبنی بر اعلام نرخ حاشیه بازار به وجود آمده است را متذکر شد و تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد که چرا برای وجوهی که واردکنندگان کالا در قالب ثبت سفارش به حساب بانک چینی از طریق بانک مرکزی وارد کرده‌اند نه امکان واردات برای آنها ایجاده شده و نه مبلغ واریزی را بانک‌ها به آنها مسترد می‌کنند.

داود محمدی نماینده مردم قزوین به وزیر آموزش و پرورش ضرورت تعیین و تکلیف هرچه سریع‌تر مربیان پیش دبستانی را متذکر شد. 

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه به اتفاق چهار نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به وزرای کشاورزی و صنعت عنوان کردند که در توزیع اقلام خوراکی یارانه‌ای از جمله گوشت و میوه عید نوروز سهمیه طبقه محروم و روستاییان لحاظ و اختصاص یابد.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در تذکری به وزرای کشور، اطلاعات، امور خارجه و دفاع خواستار برخورد سریع و قاطع با عوامل به شهادت رساندن ۲۷ نفر از نیروهای سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان شد.

محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در تذکری به رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد علی‌رغم اینکه حقوق اکثریت شاغلین دستگاه‌های اجرایی طی سال‌های گذشته رشد خوبی داشته است متأسفانه به وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه بی‌توجهی شده و افزایش حقوق مانند سایر دستگاه‌ها شامل پرسنل این وزارتخانه نشده ا ست. وی همچنین در تذکری به رئیس جمهور و وزیر رفاه عنوان کرد که بازنشستگان نیروهای مسلح به ویژه بازنشستگان ارتش وضعیت معیشتی خوبی ندارند. اکثریت آنها دریافتی زیر ۲.۵ میلیون تومان دارند می‌طلبد به فوریت  اصلاح دریافتی آنها در دستور کار قرار گیرد. 

بیت‌الله عبداللهی نماینده مردم اهر در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد که چرا بخش عمده‌ای از فقرا و اقشار آسیب‌پذیر از دریافت بسته‌های حمایتی محروم شدند. 

علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در تذکری به وزیر راه و شهرسازی خواستار رعایت حجاب در پروازهای شرکت‌های هوایی شد.

نادر قاضی‌پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران در تذکری به رئیس جمهور خواستار توجه به موضوع مزد کارگران در سال ۹۸ با توجه به فشار گرانی و تورم به کارگران شدند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در تذکری به رئیس جمهور عنوان کرد که اعتبار مصوب برای بخشودگی سود کارمزد و جرائم وام‌های سررسید شده کشاورزان تنها برای ۱۰ درصد کشاورزان بدهکار کفایت می‌کند سایرین چه کار کنند.

محسن علیجانی زمانی نماینده مردم تهران به رئیس جمهور و وزیر بهداشت لزوم بازنگری مجدد در آیین‌نامه انتقال دانشجویان خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخل کشور را متذکر شد.

هاجر چنارانی نماینده مردم  نیشابور در تذکری به وزیر اقتصاد عنوان کرد که با توجه به نزدیکی شب عید تمهیداتی اندیشیده شود که شاهد تورم در جامعه و بی‌ثباتی در بازار نباشیم. وی همچنین در تذکری به رئیس جمهور عنوان کرد که همه ظرفیت‌ها اعم از ظرفیت کشورهای همسایه برای مقابله با تحریم آماده است بی‌تفاوتی کافی است و راه حل این است که چشم به اروپا و آمریکا ندوزیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما