شناسهٔ خبر: 31221564 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

از تغييرات زياد در ترکيب اصلي تا صحبت هاي شفر در تمرينات: بعد از 3 هفته دنبال تغيير سرمربي استقلال بوده‌اند!

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا- شکست به تراکتورسازي کار استقلال را براي قهرماني در ليگ هجدهم سخت کرد.
به گزارش آريا، سبک بازي استقلالِ شفر، تفاوت‌هاي آشکاري با دوران‌هاي پيش از او دارد. استقلال حالا تيمي است که روان و روي زمين بازي مي‌کند، تيمي که تاکتيک منسجمي دارد. با اين وجود فاصله استقلال با صدر جدول براي هواداران اين تيم نگران کننده است. آبي‌ها پس از شروع عالي فصل قبل اميدوار بودند در اين فصل يک مدعي درجه يک قهرماني باشند. به نظر مي‌رسد استقلال در اين سالها از يک موضوع آسيب جدي ديده است؛ بي‌ثباتي در ترکيب نفرات و استخوان‌بندي تيم. با آمدن شفر هم اين نقطه ضعف برطرف نشد.
اولين پنجره‌ي نقل و انتقالاتيِ شفر، با 9 جابجايي همراه بود. او براي تقويت تيمش، ابتدا بهنام برزاي و محسن کريمي را به فهرست تيمش اضافه کرد و البته پاي دو خارجي را هم به تهران رساند. دو خارجي با دو سرنوشت متفاوت. «بويان نايدونوف» که تبديل به يکي از بدترين خريدهاي خارجيِ تاريخ ليگ برتر مي‌شد و «مامه‌تيام» که مثل يک ستاره‌ي دنباله‌دار، درخششي زودگذر ولي حيرت‌انگيز در استقلال داشت. «بويان» نيامده کنار گذاشته شد، برزاي به نيمکت رفت و در انتهاي فصل از استقلال جدا شد، محسن کريمي اسير مصدوميت ماند و حفظ تيام براي استقلال  و شفر يک روياي دست‌نيافتني باقي ماند. استقلال شفر، شروع فاجعه‌بارِ اين تيم در ابتداي فصل را به فراموش سپرد و با کسب جايگاه سوم ليگ و از آن مهم‌تر قهرماني جام حذفي و البته رسيدن به جمع هشت تيم برتر آسيا، هواداران را به ادامه روزهاي خوب با شفر اميدوار کرد.
وينفرد شفر در حاشيه تمرين امروز (يکشنبه) تيم فوتبال استقلال درباره شرايط تيمش اظهار داشت: مي‌خواهم اگر مي‌شود، ابتدا درباره آماده‌سازي تيم‌مان پيش از بازي با تراکتورسازي صحبت کنم. همه مي‌دانستند که اين بازي بسيار بسيار مهمي براي ماست و آن دوران آماده‌سازي که براي آن بازي لازم داشتيم، خوب نبود و بسياري از بازيکنان ما خوشحال نبودند.
زمين تمرين خوب نداريم و رختکن‌مان هم مناسب يک تيم نيست
او افزود: يک هفته قبل از اينکه بخواهيم مقابل تراکتورسازي بازي کنيم، زمين تمرين خوب نداشتيم و مجبور شديم تمرين را لغو کنيم. ما سه بار زمين تمرين‌مان را به دليل وضعيت بد تغيير داديم، در حالي که ما استقلال هستيم و نياز به زمين تمرين خوب داريم. همين زمين تمرين امروز هم کيفيت آنچناني براي اينکه ما کارهاي فوتبالي انجام دهيم و خوب تمرين کنيم را ندارد. همه بازيکنان دوست دارند براي تيم تلاش کنند و تمام وجودشان را بگذارند. آنها مي‌خواهند هواداران را خوشحال کنند. اين طبيعي است که هواداران هم بيشترين انتظار را از بازيکنان داشته باشند، اما انتظار ما برآورده نشده است، چون زمين تمرين خوبي نداريم. ما تمرين را به دليل کيفيت بد زمين لغو کرديم و حتي رختکن‌مان هم مناسب يک تيم نيست.

مسائل و مشکلات را در نشست امشب به فتحي منتقل مي‌کنم
سرمربي تيم فوتبال استقلال در خصوص اينکه چرا اين مسائل را به باشگاه منتقل نمي‌کند، گفت: من هميشه به باشگاه مسائل را منتقل مي‌کنم. امروز هم با آقاي فتحي جلسه‌اي دارم. همه ما از آقاي فتحي تا کادرفني و دکتر نوروزي همه يک خانواده هستيم. ما امشب با آقاي فتحي جلسه‌اي خواهيم داشت که اميدواريم تا مشکلات را حل کنند.

من شنيده‌ام که بعد از 3 هفته دنبال تغيير سرمربي استقلال بوده‌اند
شفر درباره اينکه گويا مشکلاتي بين او و علي خطير، معاون ورزشي باشگاه استقلال وجود دارد و حتي بحث تغيير سرمربي از سوي خطير مطرح شده بود، گفت: من هم شنيدم که پس از سه هفته دنبال تغيير سرمربي بودند، اما من زماني براي پرداختن به اين مسائل ندارم. مديرعامل ما همه چيز را مي‌داند و او در جريان اين مسائل قرار مي‌گيرد. اين دفعه اولي نيست که با اين مشکلات روبه‌رو مي‌شوم، اما مسلماً اين مشکلات براي تيم و هواداران خوب نيست. وقتي به گذشته برگرديد، متوجه مي‌شويد اين باشگاه يا باشگاه‌هاي ديگر در دسته هاي پايين‌تر با چنين مسائلي مواجه بوده‌اند. دوباره مي‌گويم که براي مشکلات با مديرعامل باشگاه صحبت مي‌کنم و بازهم مي‌گوييم که بازيکنانم، کادرفني و همه ما عاشق استقلال هستيم.

وقت ندارم که ببينيم يک فرد چند ماه پيش چه گفته است
وي ادامه داد: ما مي‌خواهيم استقلالي جديد بسازيم و تيم جديدي داشته باشيم و اين را به هواداران مي‌گويم. شايد در تبريز و در بازي با تراکتورسازي حدود دو هزار نفر هواداران ما بودند که مي‌خواهم از آنها تشکر کنم. ما مي‌خواهيم براي هواداران تلاش کنيم و وقت ندارم که ببينيم يک فرد سه چهار ماه پيش چه گفته است. من عاشق استقلال و عاشق تيمم هستم و مي‌خواهيم وقت‌مان را براي اين مسئله بگذاريم. از هواداران استقلال هم مي‌خواهم که به آن مطالبي که در فضاي مجازي و اينستاگرام مي‌بينند، اهميت ندهند. راحت مي‌توان اين مطالب را با پول در فضاي مجازي نوشت. همه به صحبت‌هاي کادرفني، آقا فرهاد، بيژن طاهري، ميگوئل و... توجه کنند که حقيقت را آنها مي‌گويند و بهتر است به فضاي مجازي اهميت ندهند.

مي‌خواهم هواداران با واقعيت روبه‌رو شوند
وي در مواجهه با اين سؤال که خودش هم در اينستاگرام نوشته بود که برخي دنبال کارشکني هستند، اظهار داشت: اگر من موضوعي را مطرح مي‌کنم، مي‌خواهم هواداران با واقعيت روبه‌رو شوند.

بازيکنان جديد دير به جمع ما اضافه شدند
سرمربي تيم فوتبال استقلال درباره اينکه گفته بود تيم استقلال هر شش ماه يک بار بايد تغيير کند در صورتي که در نيم‌فصل دوم بازيکني جدا نشد و فقط سه چهار بازيکن جديد به خدمت گرفتند، گفت: ما اکنون دو سه بازيکن جديد گرفته‌ايم که يک مقدار دير به جمع ما اضافه شدند. ما آناليز آنها را بررسي کرده‌ايم و استعداد و توانايي خوبي دارند، اما دير به جمع ما اضافه شدند. پاتوسي و ايسما دير به ما اضافه شدند و پاتوسي هم دو بازي را از دست داد. آنها خيلي دير به ما رسيدند و شايد بهتر بود در تمرينات پيش‌فصل به جمع ما اضافه شوند. شايد پاتوسي اکنون 70 درصد آماده باشد. اگر او و ديگر بازيکنان جديد در تمرينات آماده‌سازي بودند با تاکتيک تيمي ما، پاس‌هاي يک ضرب و دو ضرب و... آشنا مي‌شدند و شرايط بهتري داشتند.

پيش از مسابقات آسيايي بايد به فکر آماده‌سازي براي بازي با پارس جم باشيم
شفر درباره اينکه استقلال با شکست مقابل تراکتورسازي به نوعي شانس قهرماني را از دست داده و آيا بازهم به اين مسئله فکر مي‌کنيد، تصريح کرد: ديديد که در بازي با تراکتورسازي ما يک اشتباه کرديم و توپي را در ميانه ميدان از دست داديم. اشکان دژاگه هم خالي بود و يک گل بسيار خوب زد. بعد از آن ما بوديم که شانس‌هاي خوبي داشتيم، اما موقعيت‌ها را از دست داديم. بازيکنان ما همه براي موفقيت تلاش مي‌کنند و خيلي به موفقيت اميدوارند و فکر مي‌کنم فصل هم زماني به پايان مي‌رسد که آخرين بازي را انجام بدهيم. ما در آسيا هم بايد با تيم‌هايي آماده‌اي چون الدحيل و الهلال بازي کنيم. بايد ببينيم شرايط آماده‌سازي‌مان براي بازي‌هاي آسيايي چگونه خواهد بود، اما پيش از آن بايد به فکر آماده‌سازي براي بازي با پارس جم باشيم.

پاسخ شفر به سؤالي در مورد موضع کميته فني باشگاه استقلال
وي در واکنش به سؤالي مبني بر اينکه گفته مي‌شود شما به صحبت‌هاي کميته فني باشگاه اهميت نمي‌دهيد، گفت: ما ميگوئل، بيژن طاهري و فرهاد مجيدي را در کادرفني خود داريم. اين مربيان هر روز در تمرين هستند و اين بسيار مهم است.
سرمربي تيم فوتبال استقلال در خصوص اينکه سؤال فوق درباره رابطه او و کميته فني بود، اظهار داشت: من گفتم مربيان بسيار خوبي داريم و فکر مي‌کنم همين پاسخ کافي است.

تمرکز ما روي آماده‌سازي تيم است
شفر در واکنش به اين موضوع که آيا واقعاً همين‌طور است و شما به صحبت‌هاي کميته فني اهميت نمي‌دهيد، خاطرنشان کرد: مي‌بينيد که من خيلي مشغول هستم. ما هر روز اينجا جلسه داريم تا بازيکنان را آماده کنيم. داريوش شجاعيان و محسن کريمي برگشته‌اند و تمرکز ما روي آماده‌سازي تيم است.

ما استقلال هستيم، يک خانواده
وي درباره صحبت‌هاي خبرنگاري مبني بر اينکه هواداران حق دارند بدانند که چه مشکلاتي در تيم محبوب‌شان وجود دارد و در جلسه بين او و فتحي که امشب برگزار مي‌شود درباره چه مشکلاتي صحبت خواهد شد، گفت: ما يک خانواده هستيم. بازيکنان، مديريت، کادرفني و کادرپزشکي، همه يک خانواده خواهيم بود. مسائل بين من و باشگاه است، نه براي رسانه‌ها که تلاش مي‌کنيم مشکل را حل کنيم. ما استقلال هستيم.

آنچه که در مورد داور بازي‌مان مقابل تراکتورسازي گفتم، درست بود
سرمربي تيم فوتبال استقلال در واکنش به اين سؤال که شما گفته بوديد اشکان خورشيدي پس از ديدار مقابل تراکتورسازي از شما عذرخواهي کرده اما داور مسابقه گفته است چنين چيزي واقعيت ندارد، گفت: چيزي که من گفتم درست بود. هيچ وقت نمي‌خواهم عليه داور صحبت کنم، اما چيزي که گفتم درست بود. کارت قرمز براي اشکان دژاگه مشخص بود. نمونه آن را ديده‌ايد که بازيکني پس از گلزني از پله‌ها بالا رفت، کارت زرد دوم را گرفت و اخراج شد، درست مانند کاري که اشکان دژاگه کرد. من نمي‌خواهم عليه داوري صحبت کنم، اما اين را بارها گفته‌ام که فدراسيون فوتبال بايد داوران را قوي‌تر کند. آنها بايد آرامش داشته باشند، دستمزدشان بابت قضاوت در مسابقات بيشتر شود تا تمرکز بيشتري در بازي‌ها داشته باشند. اگر اين اتفاق رخ بدهد و فدراسيون اهميت بيشتري به آنها بدهد، همه به سود داوران خواهد بود و هم به سود ما که قطعاً قضاوت‌هاي بهتري را خواهيم ديد.


نظر شما