شناسهٔ خبر: 31218267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

ایجاد تعادل بین وظایف در خانواده و اجتماع لازمه موفقیت بانوان در عرصه کارآفرینی است

ربیعی ایجاد تعادل بین وظایف در خانواده و اجتماع لازمه موفقیت بانوان در عرصه کارآفرینی دانست و گفت: زنان چون وظایف مختلفی در خانواده بر عهده دارند و در اجتماع هم نقش دارند، باید بین این وظایف تعادل برقرار کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «صدیقه ربیعی» در چهاردهمین همایش کارآفرینی زنان که امروز (یکشنبه ۲۸ بهمن) در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، بیان کرد: از همه کسانی که در برگزاری این همایش مشارکت داشتند، تشکر می کنیم و با توجه به اینکه در آستانه ولادت حضرت زهرا (س) هستیم، ولادت این بانوی بزرگوار را تبریک گفته و امیدواریم توفیق این را داشته باشیم از رهروان راستین ائمه اطهار (ع) باشیم.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: موضوع این همایش زنان کارآفرین، زندگی و کار است، همه می دانیم توسعه همواره مطابق با روندهای طبیعی در کشورها رخ نمی دهد و ممکن است بسیاری از کشورها منابع عظیمی داشته باشند ولی نتوانند به خوبی از این منابع استفاده کنند و زمانی می توانیم از این منابع به صورت بهینه استفاده کنیم که حضور کارآفرینان را داشته باشیم.

 

وی اضافه کرد: فعالیت های کارآفرینان است که رشد اقتصادی و توسعه را برای ما رقم می زند و موجب ارتقا بهره وری شده و خدمات جدید را تولید می کند و در واقع همه اینها در سایه کارآفرینی در کشور محقق می شود.

 

ربیعی با اشاره به نقش بانوان کارآفرین افزود: بانوان دارای یکسری مهارت ها هستند که از جمله آنها، مهارت های ارتباطی و مردمی قوی و توانایی ویژه برای برقراری و گسترش روابط حسنه است و این موارد در بانوان به آنها کمک می کند توفیق بیشتری در حوزه کارآفرینی نسبت به مردان داشته باشند.

 

وی اعلام کرد: ما اگر بخواهیم فردی موفق باشیم، باید در حوزه کسب و کار و زندگی تعادل برقرار کنیم و زنان چون وظایف مختلفی در خانواده بر عهده دارند و در اجتماع هم نقش دارند، باید بین این وظایف تعادل برقرار کنند.

 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین تأکید کرد: بانوان باید بین وظایف خود در خانواده و اجتماع تعادل برقرار کنند واگر زنان برخی مهارت ها را در خود تقویت کنند می توانند این نقش های متعدد را به خوبی مدیریت کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: یکی از این مهارت های لازم برای بانوان کارآفرین این است که مدیریت موثر زمان داشته و اولویت بندی امور را داشته باشند، ترسیم استراتژی داشته و بتوانند به مدیریت استرس مجهز شوند و هرچه در زنان به ویژه زنان کارآفرین بتوانیم این مهارت ها را تقویت کنیم، می توانیم به چالش ها قائق آمده و هم در عرصه خانواده و کسب و کار موفق باشیم.

 

نظر شما