شناسهٔ خبر: 31218247 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نجات جان مادر باردار بانه‌ای گرفتار در برف

نمایندگی کردستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه، گفت: مادر باردار اهل روستای بوالحسن بانه در یک صبحگاه برفی و سرد زمستانی، با تلاش پرسنل شبکه بهداشت و درمان و اداره راهداری این شهرستان، نوزاد دختر خود را در کمال صحت و سلامت در روستای بوالحسن به دنیا آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آرش رشیدی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: پس از شروع دردهای زایمانی مادر باردار ساکن روستای بوالحسن در ۳۰ کیلومتری شهر بانه و تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی، بلافاصله پایگاه اورژانس کانی سور آماده اعزام به محل شد که با توجه به بارش برف سنگین و مسدود بودن راه‌های منتهی به این روستا، امکان امداد رسانی میسر نبود، برای رفع این مشکل هماهنگی‌های لازم با رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان به عمل آمد و سپس سریعاً اکیپ اداره راه به محل رسیدند که با باز شدن مسیر تردد، بلافاصله نیروهای فوریت‌های پزشکی به محل اعزام شد.

وی افزود: تیم فوریت‌های پزشکی اعزام شده به محل شامل تیمی کامل از نیروها از قبیل ماما، رؤسای فوریت‌های پزشکی شهرستان و امور اداری مرکز بهداشت و دو نفر از کوهنوردان شبکه و با استفاده از آمبولانس دو دیفرانسیل بیمارستان رازی بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بانه، خاطرنشان کرد: در زمان مذکور پزشک مسئول مرکز جامع سلامت بوالحسن در محل بیتوته بود که اقدامات اولیه زایمانی را برای مادر به عمل آورده و با رسیدن تیم اعزامی، اقدامات کامل‌تر درمانی و فوریت‌های پزشکی در محل انجام و نوزاد دختر در کمال صحت و سلامت متولد شد.

به گزارش ایسنا، پس از وضع حمل موفق، مادر و نوزاد در وضعیت کاملاً مطلوب جهت ادامه روند درمان توسط آمبولانس فوریت‌های پزشکی به بیمارستان رازی تحویل داده شد.

انتهای پیام

نظر شما