شناسهٔ خبر: 31215379 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

قصرشیرین میزبان جشنواره موسیقی غرب کشور می شود

قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: این شهرستان در روزهای دوم و سوم اسفند ماه امسال میزبان برگزاری جشنواره موسیقی منطقه ای غرب کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره موسیقی منطقه ای غرب کشور در محل فرمانداری قصرشیرین افزود: این جشنواره با حضور گروه های موسیقی استان های کرمانشاه، کردستان، لرستان، همدان و ایلام برگزار می شود.
وی اظهار داشت: این جشنواره با عنوان «مرزداران دیار کهن» برپا می شود که حضور هنرمندان عرصه موسیقی شامل «استاد علی اکبر مرادی» و«علی اکبر شکارچی» از شاخص های این جشنواره آیینی است.
نماینده عالی دولت در قصرشیرین بیان کرد: شرکت کننندگان در این جشنواره در 2 بخش گروه نوازی و تکنوازی تنبور به اجرای برنامه می پردازند.
تاتار گفت: مردم شهرستان قصرشیرین در زلزله های اخیر دچار تالمات روحی زیادی شده اند و برگزاری این آیینها و برنامه های فرهنگی برای آن ها حائز اهمیت خواهد بود.
وی عنوان کرد: قصرشیرین شهرستانی با غنای فرهنگی و تاریخی بسیار زیاد است و تلاش می کنیم در این جشنواره، سازمان های مردم نهاد و انجمن‌های فرهنگی و شاخص شهرستان که همواره نقش مهمی در معرفی هنر و موسیقی این دیار دارند، حضوری فعل داشته باشند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت، 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/8066

نظر شما